Most a magyar vendégekre összpontosítanak az éttermek

A Michelin-csillagos séf szerint a profitorientált vendéglátóhelyek mehetnek a süllyesztőbe.

2020. 05. 12. 13:48
null
2020.05.05. Zalaegerszeg Újra indult az élet a kiskakas étteremben. Fotó: Pezzetta Uumberto Zalai hírlap Fotó: Pezzetta Umberto
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Biztos vagyok benne, hogy azok az éttermek, amelyek egyik napról a másikra éltek, nem fogják túlélni ezt az időszakot, mivel eltűntek a vendégek és nem tudják túltenni magukat rajta. A járvány okozta válságban lehet egy 20-30 százalékos lemorzsolódás a vendéglátásban, ahol csak azok a vállalkozások maradnak meg, ahol tudtak tartalékot felhalmozni, és azzal túlélni ezeket a heteket – fogalmazott Sárközi Ákos, Michelin-csillagos magyar séf, étterem-társtulajdonos Budapest városarculati cége, a BVA Te+Én című podcast-sorozatának legutóbbi adásában.

A Dining Guide által 2016-2019 között az Év Séfjének választott szakember a Covid-19 előtti időkből felidézte, hogy tavaly a turizmus és vendéglátás iparág kiváló eredményeket hozott, ami új éttermek nyitását ösztönözte és az idei év is remek számokkal indult, mindenki bevételi csúcsokat emlegetett. A járvány miatti iparági válságban azonban a vendégek elmaradása miatt az éttermek leálltak, az elmúlt hetekben pedig saját stratégiák mentén különféle túlélési megoldásokhoz nyúltak a házhoz szállítástól az utalványokig.

A fővárosi újranyitás közeledtével ugyanakkor az elismert séf úgy vélekedik, hogy az eddigi, profitorientált üzleti szemlélet szerint működtetett vendéglátóhelyek, ahol nem foglalkoztak a vendéggel, hanem csak a gyors meggazdagodással, „mennek a süllyesztőbe”. – Ebből a szempontból jót is tesz, megtisztítja a piacot a válság, és olyan éttermek kerülnek előtérbe, ahol a szolgáltatással még inkább a vendégre fókuszálnak, egyedi, emberközpontúbb élmények lesznek – vélekedett Sárközi Ákos.

A piac által várt állami segítség kapcsán a szakember reményét fejezte ki, hogy a biztonságos magyar turizmust, a belföldi vendéglátás, kereskedelem vonzerejét reklámozva, erős országmarketinggel sikerül majd a vendégeket újra idecsábítani. Ezzel együtt, mint mondta, annyira sokszínű a piaci kínálat, hogy mindenkinek a saját vendégkörében, üzletében kell megtalálnia a számára alkalmas megoldásokat.

– Remek lehetőség: most a magyar vendégekre fókuszálnak az éttermek, akik eddig gyakran arról panaszkodtak, hogy kiszorították őket a külföldi turisták több belvárosi vendéglátóhelyről. Bízom benne, hogy hamar visszatérnek a magyarok a vendéglátóhelyekre, és lesz bátorságuk élni a biztonságos éttermi lehetőségekkel, nemcsak az ünnepek alkalmából, hanem a mindennapokban is. Nem kell feltétlenül sokat költeni, viszont akár csak egy teraszon elfogyasztott kávé vagy előétel erejéig, de érezni kell a bezártság utáni szabad élmények lehetőségét – mondta a Michelin-csillagos séf.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.