Nőtt a Masterplast nyeresége a második negyedévben

Az építőipari szigetelőanyagokat gyártó tőzsdei vállalat kedden tette közzé második negyedéves eredményét.

Forrás: MTI2020. 08. 25. 10:46
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Masterplast árbevétele a második negyedévben 27,499 millió euró volt, ami 4 százalékkal marad el az előző év azonos időszakától, a cégcsoport adózott nyeresége elérte az 1,838 millió eurót, szemben a bázisidőszak 1,824 milliós nyereségével – közölte az építőipari szigetelőanyagokat gyártó és értékesítő vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden. A társaság jelentése szerint az árbevétel csökkenését ellensúlyozta a növekvő kereskedelmi árrés. Az üzemi eredmény 2,757 millió eurós összegével az EBITDA (az adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) mutatója elérte a 10 százalékos rekordszintet, az egy évvel korábbi 8,4 százalékkal szemben.

A folyamatos ellátásnak és a krízis helyzetre adott gyors válaszreakcióinak köszönhetően a cég több országban növelni tudta piaci részesedését a zsugorodó, majd a negyedév második felétől fokozatosan újra induló piacokon. A kiemelkedően teljesítő magyarországi értékesítés mellett a leányvállalatok is jól helytálltak, míg az export forgalom visszaesését jellemzően az olasz, görög és az angol piacokon kialakult covid-helyzet alakította. A társaság hatékonyan élt a vírushelyzet adta beruházási és támogatási lehetőségekkel: sikeresen pályázott a sárszentmihályi tetőfólia gyártóüzem, valamint logisztikai és infrastrukturális fejlesztések megvalósítására, ezen felül több országban is élt a munkaerő megtartásra irányuló támogatásokkal.

Közölték, hogy Németországban, az ascherslebeni gyártóegység akvizíciója a tervezett ütemben halad. A társaság irányítása alatt új leányvállalatként, a Masterplast Nonwoven GmbH július 1-étől megkezdte a működését. Nyugat-európai gyártói hátterével a vállalat belép a magasabb nyereség tartalmú egészségipari termékek piacára, amivel jelentősen hozzájárul a forgalom és eredményesség további javulásához.

A Fidelis BAU Kft. megvásárlásával egyidőben a Masterplast a magyar építőiparban elsőként indította el körkörös gazdálkodást megvalósító kezdeményezését, a Hungarocell zöld programot, amelynek lényege, hogy a Masterplast által értékesített, de a kivitelezésnél fel nem használt vágási maradék polisztirolokat visszagyűjti, és azokból újra szigetelőanyagot állít elő. A program első évében 10 ezer köbméter anyag újrahasznosítását tűzték ki célul.

Az 1997-ben alapított Masterplast 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2019-es árbevétele 107 millió euró volt. A BÉT-en jegyzett részvények ára kedden délelőtt 2,1 százalékkal 710 forintra emelkedett az előző záróárához képest. Az elmúlt egy évben a részvények legmagasabb árfolyama 782 forint, a legalacsonyabb 514 forint volt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.