Potyaitalra leső alkoholisták a hagyományos légitársaságok?

A Ryanair korábban azt közölte, hogy az átlátható kedvezményrendszereket részesíti előnyben.

2020. 05. 17. 8:19
null
Gondot okozhat a Boeing Max további sorsa körüli bizonytalanság azoknak a légitársaságoknak, amelyek hosszú távon elköteleződtek az amerikai gyártmányú repülőgépek iránt. Fotó: MTI/Sóki Tamás
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ryanair-csoport vezérigazgatója, Michael O’Leary sajtónyilatkozatában azt állította, hogy a német rivális, a Lufthansa annyira függ az állami támogatásoktól, mint egy alkoholista a potyaitaltól. A vezérigazgató kifejtette: az ír légitársaság ellenzi, hogy a Lufthansa osztrák leányvállalata, az Austrian Airlines 767 millió eurós államilag garantált kölcsönt kaphasson, éppen úgy, ahogy azt is, hogy a francia és a svéd állam adókedvezményekkel segítse az ezen országokban bejegyzett légitársaságokat. O’Leary azzal érvelt, hogy a Lufthansának és leányvállatainak a különféle uniós kormányok által juttatott támogatásai torzítják a piaci versenyt. – A Lufthansa úgy függ az állami támogatásoktól, mint a részeg nagybácsi, aki az esküvő végén minden maradékot megiszik a magukra hagyott poharakból. Képtelen önmagán segíteni – mondta O’Leary a Bloomberg hírügynökségnek adott interjúban.

A Ryanair korábban azt közölte az Irish Times-szal, hogy az átlátható kedvezményrendszereket részesíti előnyben, mint amilyen például a kormányok bértámogatási programja, mivel ezek minden fuvarozó rendelkezésére álltak. Az ír csoport ellenzi az olyan támogatásokat, amelyek csak az adott országokban bejegyzett légitársaságok számára érhetők el, és így jogellenes állami támogatásnak minősülnek. Michael O’Leary kifogásolta az Air France–KLM-nek kínált franciaországi kedvezményt is, amely lehetővé tenné az ott bejegyzett légitársaságoknak, hogy két évvel késleltessék az adófizetést.

Az Európai Bizottság jelezte, hogy a koronavírus-válság miatt enyhíti az állami támogatási szabályokat, mert az elmúlt hónapokban a légitársaságoknak gyakorlatilag nem voltak bevételeik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.