Több ezer új hétülésest adhatnak el

Akár több ezer új gépkocsi eladását is elősegítheti a nagycsaládosok gépjárművásárlási támogatása évente — mondta el lapunk kérdésére a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. Az egyterű gépkocsik forgalma minden valószínűség szerint fellendül, bár vélhetően az olcsóbb márkák körében.

2019. 02. 13. 13:36
Papp Edith Valéria; Papp Zsombor; Papp Csongor
Még idén rajtol a sok gyermeket nevelők gépjárművásárlási programja Fotó: MTI/Balázs Attila
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha a végrehajtási utasítások megszületnek, akkor lehet majd pontosabban megbecsülni, milyen hatása lesz az új autók értékesítésére a nagycsaládosok járművásárlási támogatása – mondta el lapunk kérdésére Erdélyi Péter. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke szerint ugyanakkor nem valószínű, hogy a hétüléses gépkocsik iránti kereslet növekedése érdemben megnövelné a hazai új gépkocsik éves eladásait.

Mint ismert, a nagycsaládosok autóvásárlási programja még az idén elindul, és ennek keretében a kormány legalább hétszemélyes új autó vásárlását támogatja a legalább három gyermeket nevelő családok esetében 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatással, amely az autó árának maximum 50 százalékát teheti ki. Ezt nem utólag térítik vissza, hanem már ennyivel kevesebbet kell eleve kifizetni.

Erdélyi Péter azt mondta, hogy az MGE erre az évre mintegy 150 ezer új személygépkocsi értékesítését prognosztizálja, ezen az adaton nem módosít érdemben az a néhány száz vagy egy-két ezer hétüléses autóval több, ami várhatóan gazdára talál. Az elnök szerint valószínűleg egyterű járművekből vesznek majd hétülésest nagyobb számban, mert ezek olcsóbb modellek, bár az importőrök árulnak SUV-ket is, amelyek hét helyet kínálnak. A szakember szerint hasonló folyamatok indulhatnak el, mint az elektromos autók állami támogatása esetén. Mint ismert, a támogatott ­e-autók között nagyobb számban vannak a kisebb és olcsóbban elér­hető modellek.

Még idén rajtol a sok gyermeket nevelők gépjárművásárlási programja
Fotó: MTI/Balázs Attila

Rövid távon megduplázódhat a hétszemélyes családi autók értékesítése a magyar piacon, középtávon pedig jócskán megugorhat a kategória eddigi ­piaci részesedése – vélekedett a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. Gablini Gábor a Világgazdaságnak azt mondta, hogy az egyterűek itthon méltánytalanul háttérbe szorultak, azonban ez megváltozhat. A Datahouse adatai szerint tavaly mintegy hétezer egyterűt helyeztek újonnan forgalomba Magyarországon, ami alig ötszázalékos részesedés a teljes személyautó-piacon.

Az új autók piacán egyébként meglehetősen széles a hétülésesek kínálata. Az olcsóbbak közt kisáruszállítók személyautóvá átépített változatait találjuk, ilyen a Lodgy, a FIAT Doblo Panorama, vagy a Citroen/Peugeot/Opel 4-6 millió forintért. Az ötmilliós határnál bő másfél millióval drágábban elérhetők az igazi személyautók egyterű változatai is: a legolcsóbb itt is az Opel, amely a Zafira révén 6,7 millió forintért európai szintű komfortot is nyújt. Az alapmotor 1,4-es turbós benzines, 120 lóerővel, sok extrával.

A VW Touran 8 millió körül indul, és ezen az árszinten elérhetővé válik a Ford Galaxy és az S-Max, valamint számos más modell, mint a ­Peugeot 5008. Az egyterűek után jönnek a nagy SUV-k: VW Tiguan, Skoda Kodiaq, amelyek 12 milliónál is többe kerülnek. A KIA Sorento 14 milliónál lép be, a Volvo XC90 17-nél. A presztízsmárkák modelljei között (Audi, BMW, Mercedes) pedig a húszmillió forint fölötti ár sem ritka.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.