Újítások a Daciánál, hamarosan érkezik a Bigster

A cég tavaly ősszel mutatta be saját elektromos autóját, amely a Spring nevet kapta.

null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A romániai, mioveni üzemben kezdődhet meg a Dacia új városi terepjárójának, a Bigster gyártása. Az előállítás startja még nem ismert. A Dacia Bigster robusztus megjelenésű, tágas autó, a maga 4,6 méterével harminc centiméterrel lesz hosszabb, mint a Duster – idézte a Maszol erdélyi hírportál a Hotnewst. A Bigstert valószínűleg gázmeghajtású és hibrid változatban is gyártani fogják, s a gyártó szerint olcsóbb lesz, mint a konkurencia alsó középkategóriás autói. A Bigster koncepcióját a Renault-csoport 2025-ig szóló, Renaulution stratégiai tervének részeként mutatták be. Az ötéves stratégiának része a Logan és a Sandero megújítása, valamint a márka első elektromos járművének, a Spring piacra dobása. A Sanderót a továbbiakban nem Mioveniben, hanem Marokkóban fogják gyártani. Viszont a romániai üzemben készül – a Duster terepjárók mellett – a jövőben a Sandero Stepway modellje.

A Daciánál is előtérbe került az e-autó. Még nem ismert, hogy milyen áron lehet majd beszerezni az autót, de a Transindex a gyártók szándékaira hivatkozva korábban arról írt: ez a típus lesz Európa legolcsóbb elektromos autója a piacon, 15-16 ezer euróért már elérhető lesz.

A Renault képviselői arról tájékoztattak, hogy bár a Bukarest melletti Tituban található technológiai központban, javarészt romániai mérnökök tervezték a Springet, az első elektromos Daciát Kínában fogják gyártani.

Tavaly egyébként a Ford sokkal jobban teljesített a Daciánál Romániában. Míg a Dacia mioveni üzemében 26 százalékkal kevesebb autót szereltek össze, addig az amerikai vállalat craiovai gyárában 27 százalékos emelkedést hozott 2020 az azt megelőző évhez képest. A tavaly 179 008 autót gyártó Ford növekedése főleg annak köszönhető, hogy Craiovában egész évben immár két modellt gyártottak, miután 2019 októberében megkezdődött a Puma modell előállítása is az Ecosport mellett. A legtöbb autót, 183 286-ot a Dacia Dusterből gyártottak. Romániában 2020-ban 22,6 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új járművek száma.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.