Nincs sok remény az indonéz tengeralattjáró megmentésére

Több mint 24 órája tűnt el egy tengeralattjáró 53 fős legénységgel.

Magyar Nemzet
2021. 04. 22. 10:18
null
Az indonéz haditengerészet által 2021. április 21-én közreadott, dátummegjelölés nélküli kép a haditengerészet KRI Nanggala-402 német gyártmányú tengeralattjárójáról. Fotó: - Forrás: MTI/EPA/Indonéz haditengerészet
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Hétszáz méteres mélységben lehet a víz alatt az az indonéz tengeralattjáró, amely Bali partjainál tűnt el 53 emberrel a fedélzetén” – idézte az MTI az ország haditengerészetét. A német gyártmányú KRI Nanggala–402 típusú tengeralattjáró 53 emberrel a fedélzetén Bali partjaitól északra tűnt el még szerda reggel, mikor torpedógyakorlatot tartott.

A haditengerészet szóvivője, Julius Widjojono admirális tájékoztatása szerint a hajót úgy tervezték, hogy 250–500 méteres mélységig merüljön, ezen túlmenően azonban már veszélyes lehet számára a mélység. Az Associated Press hírügynökségnek nyilatkozó szakemberek szerint a 700 méteres mélységet aligha vészelhette át sértetlenül a hajótest. Aggodalomra ad okot az is, hogy az eltűnésének a környékén a kutató csapatok olajfoltokat találtak. Ez arra utalhat, hogy a víznyomás hatására megrongálódhatott az üzemanyagtartály.

A keresésben több hadihajó is részt vesz, továbbá Szingapúr és Ausztrália segítségét kérték, mivel ezen országoknak vannak a feladatra megfelelő mentőhajóik. Szakértők ugyanakkor arra figyelmeztettek, ilyen mélységben nagyon nehéz bármilyen mentőakciót véghez vinni.

– Nem sok reménye van a legénységnek

– nyilatkozta az al-Dzsazíra hírcsatornának egy szakértő.

Az indonéz haditengerészet által 2021. április 21-én közreadott, dátummegjelölés nélküli kép a haditengerészet KRI Nanggala–402, német gyártmányú tengeralattjárójáról

Arról egyelőre csak találgatni lehet, hogy mi okozta a hajó valószínű balesetét. A Nanggala–402-t a németországi Kielben gyártották 1977-ben, majd 1981-ben csatlakozott az indonéz haditengerészethez. A több mint negyvenéves tengeralattjárót 2012-ben újították fel teljesen Dél-Koreában.

Az indonéz hadsereg tavalyi közlése szerint állományukban öt tengeralattjáró van, de kettő már nem áll szolgálatban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.