Sziklának csapódott az orosz utasszállító repülőgép

A balesetet senki nem élte túl, a fedélzeten 22 utas és a hattagú személyzet tartózkodott.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2021. 07. 06. 12:19
null
Petropavlovszk-Kamcsatszkij, 2021. július 6. 2020. november 17-én a Petropavlovszk-Kamcsatszkij melletti Jelizovo repülõtéren készített kép egy orosz An-26-os utasszállító kisrepülõgéprõl. Egy ezzel azonos lajstromjelû An-26-os orosz gép 28 emberrel a fedélzetén eltûnt a Kamcsatka-félsziget légterében 2021. július 6-án. MTI/AP/Marina Liszceva Fotó: Marina Liszceva
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Megtalálták az orosz távol-keleti Kamcsatka-félszigeten eltűnt An–26-os típusú utasszállító gép roncsait a palanai légikikötőtől 3,8 kilométerre, a tengerben, és senki nem élte túl a balesetet

– közölte a rendkívüli helyzetek minisztériumának sajtószolgálata.

A mentők a helyszínre tartanak – tette hozzá a tárca. A tájékoztatás szerint a sötétség beállta és a dagály kezdete nehezíti majd a kutatást és a mentést. A Kamchatka Aviation Enterprise nevű légitársasághoz tartozó kéthajtóműves gép fedélzetén 22 utassal és hattagú személyzettel, a régió fővárosából, Petropavlovszk-Kamcsatszkijból a félsziget északi részén 670 kilométerre fekvő Palana településre tartott.

– Az Ohotszki-tengerbe zuhant azt követően, hogy egy sziklának ütközött

– mondta egy, a neve elhallgatását kérő forrás.

 

A baleset körülményeit már hozzávetőlegesen megállapították. A mentők közleménye szerint a repülőgép nehéz időjárási körülmények és rossz látási viszonyok között készült a leszálláshoz. Az első landolási kísérlet nem sikerült, a második rárepülés közben pedig nekicsapódott egy sziklának. Azon nyomban összetört, darabjai a tengerbe zuhantak. Az egyik feltételezés szerint a baleset oka a pilóta hibája lehetett a rossz látási viszonyok miatt. A személyzet előzőleg nem számolt be semmilyen meghibásodásról. Értesülések szerint a gép utasai között volt egy építőipari vállalat helyi egységének vezérigazgatója. Korábban Tigil körzet hatóságai azt mondták a közszolgálati hírügynökségnek, hogy főként Palana lakosai voltak az eltűnt gép fedélzetén, mások között a település polgármestere, valamint a helyi közigazgatás három vezető beosztású tisztviselője.

2020. november 17-én a Petropavlovszk-Kamcsatszkij melletti Jelizovo repülőtéren készített kép egy orosz An–26-os utasszállító kisrepülőgépről
Fotó: MTI/AP/Marina Liszceva

A gépnek útja során végig a szárazföld fölött kellett repülnie, csak Palana előtt kellett kitérőt tennie a tenger fölé, hogy rá tudjon kanyarodni a leszállópályára. Ez az An–26-os 1982-ben állt forgalomba. Repülési engedélyt idén augusztus 30-ig kapott – derült ki elérhető információs forrásokból.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.