Leltár
Autószállítóból a 3500 kilogramm tömegű gyári felépítményű tehergépkocsitól a házilag összerakott tákolmányig minden létezik. A másik, sajnos a legjobban elterjedt típus az ennél könnyebb jármű, amelyhez elég B kategóriás jogosítvány és éves autópálya-matrica. Ezzel a feltételek száma ki is merült. Azonban ha ennek a járgánynak a valós műszaki paramétereit nézzük, akkor csak korlátozottan alkalmazható járműszállításra. Ennek az az oka, hogy az önsúlya minimum 2-2,5 tonna között van. Ez azt jelenti, hogy szabályosan csak egy 990–1490 kilogramm közti járművet szállíthatna. Baleseti mentésnél pedig két tonna tömegű járművel képtelenség még csörlővel is kihúzni egy ugyanilyen súlyú terepjárót. Ennek ellenére ebből az alkalmatlan típusból három-ötezer darab „dolgozik” az utakon. Autómentőnek nevezhető a fedélzeti daruval, esetleg hátul emelővillával vagy hidroplatóval, azaz a rakfelületet megdöntő szerkezettel, elektromos vagy hidraulikus csörlővel felszerelt jármű. A tömege 3,5-18 tonnáig terjed. A tényleges autómentésre való kategória figyelmeztető jelzésekkel: munkalámpákkal, szabványos emelő- és kötöző-, rögzítőszerelékekkel, felitató, takarító- és szennyezett anyag szállítására alkalmas szerszámokkal van felszerelve. Külföldön csak ezt a kategóriát engedik közúton dolgozni. Ebből itthon 700 darab lehet. Bejegyzett vállalkozás szükséges hozzá elérhetőséggel, ügyelettel. Áruszállítóból akár 800 darab is előfordulhat az autómentő piacon, és az előző méretkategóriába tartozik. Ezek némileg átalakított, de egyszerű teherautók. Általában tűzifát árulnak velük, de sokan „autómentésre”, szállításra is használják őket. A kamionmentők piaca szabályozott a legjobban. Ezeket már vállalkozások, szervezetek üzemeltetik. A honvédség, katasztrófavédelem, közlekedési társaságok és egyéb cégek tulajdonában 120 darab van belőlük.