– Hagytam magam sodortatni az eseményekkel. Abban az időben profi jazz-zenész nem létezett Magyarországon. Egy-két ember vendéglátózott, és tanított a jazzkonzin, de ilyen státusról a kádári időkben álmodni se lehetett. Persze a szüleim is azt szerették volna, hogy rendes, tisztességes szakmát tanuljak. Anyukámék mesélik, hogy még alig tudtam beszélni, amikor egy lagziban megálltam a harmonikás előtt, és tátott szájjal hallgattam. Nagyon tetszett. Már mentek volna haza, de nem tudtak elcibálni a harmonika elől. Én még nézem a „zsongoráshegedűt” – mondtam. Gyerekkoromban Siómaroson, Siófoktól néhány kilométerre laktunk. A zeneiskolában tízévesen kezdtem el trombitálni. A tanárom, Apáti János – isten éltesse sokáig, most múlt nyolcvanéves – a nagy rezesbanda mellett kis dixielandzenekart is szervezett a diákokból, ami a hetvenes évek elején különlegesnek számított. Akkor hallottam életemben először dixielandmuzsikát, s rögtön a hatalmába kerített. Tizenegy éves voltam, amikor Apáti tanár úr hozott egy bendzsót, odaadta a gyerekeknek, mondván, ha valaki megtanul rajta játszani, beveszi a dixie-zenekarba. A bátyámhoz került a hangszer, de elcsentem tőle, és magamtól megtanultam játszani. Azóta űzöm az ipart – ha fogalmazhatok így. Mielőtt felvettek a Képzőművészeti Főiskolára, egy évre besoroztak. A katonaságnál 1985-ben alapítottuk meg a zenekart Jazztramps néven, de három évvel később, amikor az első fórumon felléptünk, már Hot Jazz Band volt a nevünk. Kezdetben az utcán zenéltünk, a diktatúrában ezt ’85-ben engedélyezték először.