A közösségi médián keresztül hódítja meg a fiatalokat egy képtár

Az Instagramon egy influencert modern Vénuszként mutatnak be, és ellentmondásos mémeket tesznek közzé.

Forrás: MTI2020. 07. 19. 20:16
null
Firenze, 2017. augusztus 4. Turisták várakoznak az Uffizi Képtár bejárata elõtt 2017. augusztus 4-én. Ideiglenesen bezárták a múzeumot, miután elromlott a klímaberendezés. (MTI/EPA/Maurizio Degl'Innocenti) Fotó: MAURIZIO DEGL'INNOCENTI
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megvédte a bírálatoktól a világhírű firenzei képtár közösségimédia-stratégiáját Eike Schmidt, az Uffizi Galériák igazgatója. Az 52 éves német művészettörténész a La Repubblica című olasz napilapnak adott interjújában beszélt arról, hogy a fiatalabb közönség érdeklődését akarják felkelteni a gyűjtemény iránt azáltal, hogy a TikTokon ellentmondásos mémeket tesznek közzé vagy az Instagramon egy influencert modern Vénuszként mutatnak be.

– Demokratikus a nézőpontunk a múzeumról: gyűjteményünk mindenkié, nemcsak az önmagát kulturális elitnek nevező köréé, és mindenekelőtt a fiatalabb nemzedéké – mondta a képtárat és intézményeit 2015 óta irányító Schmidt.

Az Uffizi a minap tett közzé egy fotót a 33 éves Chiara Ferragniról az Instagramon, a sortban és pólóban lévő vállalkozó és influencer Boticelli Vénusz születése című képe előtt áll. A fotót kísérő szöveg pedig Ferragnit a közösségimédia-korszak modern istennőjeként írja le, és Boticelli állítólagos múzsájához, Simonetta Vespuccihoz hasonlítja, aki az olasz reneszánsz nőideálját testesítette meg szőke hajával és finom bőrével.

A posztot 33 ezren kedvelték, de számos bírálatot is kapott. Schmidt annak a véleményének adott hangot, hogy az utóbbiak szexista kommentek lavinája egy önmagát megteremtő nő ellen.

A TikTokon azzal szerzett hírnevet az intézmény, hogy Caravaggiónak a görög mitológiai három gorgó egyikét, Medúzát ábrázoló Testa di Medusa című festményét a koronavírus-járványra jellemző arcmaszkkal ábrázolva mutatta be a fiataloknak.

– Az első múzeumok között voltunk, amelyek megjelentek a TikTokon. Leveleket kaptam szülőktől, akik arról számoltak be, hogy gyermekeik fel akarják keresni az Uffizit azután, hogy láttak a videót a közösségi médián – magyarázta Schmidt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.