Csaknem kétmillióan látták Esztergomot az Eurosporton

Még friss az élmény, az utóbb a Giro d'Italián is remekül szereplő Valter Attila fantasztikus, az egész ország figyelmét felkeltő győzelme a Kékestetőn, de már javában formálódik a 2021-es Tour de Hongrie útvonala és mezőnye. A magyar kerékpáros körverseny szervezőbizottságának részéről Eisenkrammer Károly főszervező adott tájékoztatást a jövő évi viadalról, de a 2020-as versenyről is megosztott érdekességeket.

Magyar Nemzet
Forrás: tourdehongrie.hu2020. 11. 19. 15:00
null
2020.08.29. TDH 1. szakasz Esztergom Fotó: Mario Pertorini Forrás: tourdehongrie.hu
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Hova jutott el a 2020-as magyar körverseny híre a nagyvilágban?

– A versenyünkkel egyidőben zajlott a Tour de France is, és ez meghatározta a nemzetközi médiamegjelenésünket. Mivel a Tour de Hongrie nemzetközi médiajogait a Tour de France szervezője, az ASO cég kezeli, így nekik házon belül kellett megoldást találniuk az időpontok ütközésére. A végeredmény számunkra nagyon kedvező volt, hiszen az Eurosporton minden nap a Tour de France után, vagy közvetlenül előtte kerültünk adásba, felvételről. Az első, esztergomi szakasz egyórás összefoglalóját csaknem kétmilliónyian látták az Eurosporton, és a többi szakasz nézettsége kapcsán sem lehet okunk panaszra. A hazai nézettséget a Magyar Televízió M4 Sport csatornáján az élő adás határozta meg, amelyet idén is százezrek követtek. A legnagyobb hazai portálokon napokon át kiemelt téma volt a magyar körverseny, és a végén minderre győzelme tette fel a koronát – mondta el Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője.

Esztergom a középpontba került
Fotó: Tourdehongrie.hu

– Mennyiben volt más a 2020-as Tour de Hongrie, mint egy koronavírus-mentes évben?

– Senkinek sem kívánom azt, amit a kollégáim és én magam is átéltünk a verseny előtti hetekben, hónapokban. Mindenki erőn felül teljesítve dolgozott, újratervezés, engedélyezés, tárgyalások, utazások folyamatos félelemben, hogy vajon melyik pillanatban kell az A vagy a B forgatókönyv helyett a C-t megvalósítani. Egy példát említve: Budapestre úgy érkeztek a csapatok augusztus végén, hogy akkor már hónapok óta szinte az összes budapesti szálloda be volt zárva. Elsőre könnyű feladatnak tűnik, hogy egy üres szállodában kibéreljünk néhány szintet, de ez nem így van! Ezek a szállodák nem egyszerűen üresek voltak, hanem egyáltalán nem működtek már hónapok óta.

A Karcag–Nyíregyháza szakaszon a mezőny a Hortobágyon a híres Kilenclyukú hídon is áttekert
Fotó: tourdehongrie.hu

– Már van időpontja a 2021-es versenynek. Ez kedvező számunkra?

– Jövőre május 12. és 16. közötti időponttal kerültünk be az UCI versenynaptárába, ez az időpont a Giro d’Italia második hetére esik, ami azért kiváló dátum számunkra, mert azon a héten általában kevés Word Tour-verseny van a naptárban.

– Hogy állnak a verseny előkészületei?

– Remélhetőleg decemberben be tudjuk jelenteni az útvonalat, vagy legalább a versenyt fogadó városokat. Jelentkező szerencsére még most is van elegendő, de a vírus következtében megtépázott városoknak van más feladatuk is, mint a Tour de Hongrie fogadása. Abban nincs kérdés, hogy jövőre is szép helyekre jut el a verseny, és lesz néhány meglepetésünk a szurkolók számára.

– Milyen útvonalra készüljenek a rajongók?

– Ebben az évben főleg Magyarország északi és keleti vidékein jártunk. Jövőre szeretnénk ismét bevonni a magyar tengert, a Balatont, és talán ismét lesz budapesti szakaszunk is.

Idén Valter Attila nagy győzelmet aratott a Toud de Hongrie-n
Fotó: Tourdehongrie.hu

– Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy vajon láthatjuk-e jövőre is a Tour de Hongrie-n a címvédő Valter Attilát és a legjobb magyar bringásokat?

– Valter Attila indulása talán a legnagyobb kérdés most számunkra. Saját, optimista verzióm alapján Attilát 2021-ben a Tour de France-on indítja új csapata, a Groupama-FDJ. És ha ez így lesz, akkor Attila bizonyára nem indul a Girón. És már „csak” azt kell elérnünk, hogy a Groupama-FDJ rajthoz álljon a magyar körversenyen. Ez ennyire egyszerű, illetve ennyire bonyolult. A többi magyar bringás kapcsán is sok a kérdőjel. A Kométa új státuszba kerül jövőre, Pro Team lesz, és a Giro d’Italia lesz a fókuszban náluk májusban, így nem is tudom, hogy minek szurkoljak jobban, hogy Dina Marci vagy Fetter Erik a Girón vagy nálunk álljon rajthoz. Peák Barna, Kusztor Péter és Pelikán Jani esete is hasonló Valter Attilához, a csapatukkal kell megállapodnunk, és akkor már nagy rá az esély, hogy a magyar versenyzőt is elhozzák. A többi hazai bringás számára a kontinentális csapatuk meghívása vagy a magyar válogatottban való szereplés lehet az indulás záloga a Tour de Hongrie-n. Egyben azonban biztos vagyok, Valter Attila idei sikere felrázta a többieket is, hogy bizony lehet ilyen erős mezőnyben is nagyot alkotni. Biztos vagyok benne, hogy lesz kiknek szurkolnunk jövő májusban!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.