A FIA alaposan helyretette a Red Bull háborgó csapatfőnökét

Habár semmi kétség nem férhetett Lewis Hamilton győzelméhez a Formula–1-es Portugál Nagydíjon, a verseny után ismét forrtak az indulatok. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a versenybírák következetlenségére panaszkodott, amire újfent csapata fázott rá, ugyanis a futamon pályakiszélesítés miatt törölték Max Verstappen leggyorsabb körét. Michael Masi, a Nemzetközi Automobil-szövetség versenyigazgatója viszont lehűtötte a kedélyeket, és tényekkel cáfolta meg Horner vádjait.

Magyar Nemzet
Forrás: Racefans2021. 05. 03. 12:36
Christian Horner, Max Verstappen
Max Verstappen és Christian Horner Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három versenyhétvége, három igazságtalan döntés a Red Bullal és bajnokaspiráns versenyzőjével, Max Verstappennel szemben – vont mérleget a tegnapi Portugál Nagydíjat követően Christian Horner, az istálló csapatfőnöke.

A bikák holland versenyzőjének a pályakiszélesítések kerülnek sokba: Bahreinben (feltehetően) a győzelmet bukta el miatta, Portimãóban a szombati kvalifikáción a pole pozíciót érő körétől fosztották meg, a vasárnapi futamon pedig a leggyorsabb köridőért járó egy pontnak mondhatott búcsút.

Horner kifakadt a verseny után, ismét előkerült a bírói következetlenség kérdése. Az osztrák csapatfőnök fájlalta, hogy egyedül az ő pilótája körét vették el a tizennégyes kanyar kiszélesítése miatt. Ezt egyébként maga Verstappen is furcsállotta, hiszen tudomása szerint ebben a kanyarban nem figyelték a pályahatárokat.

– Nem láttunk senki mást, akit Maxhoz hasonlóan megbüntettek volna pályakiszélesítés miatt. Frusztráló a pályahatárokról szóló állandó egyeztetés. Brutális, ami velünk történt az első három versenyen. Nagyon sokba kerültek nekünk ezek a döntések – magyarázta Horner.

(középen) és Christian Horner
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) versenyigazgatója, Michael Masi nem hagyta annyiban a Red Bull vádjait, tényekkel igazolta döntéseik jogosságát. Sőt, Masi szavai alapján úgy tűnik, inkább Verstappen volt figyelmetlen a pilóták eligazítása során.

– A pénteki szabadedzések után feltűnt, hogy a tizennégyes kanyart milyen mértékben használják a pilóták. Tavaly ez nem volt probléma, de 2021-ben azzá vált. Ezért minden versenyzőt tájékoztattam arról, hogy abban a kanyarban használhatják a piros-fehér kerékvetőket, úgy, ahogy azt az ötösben is megtehetik. De arra is figyelmeztettem őket, hogy ha jelentős előnyre tesznek szert ezen kanyarokban – például megelőznek egy autót vagy gyorsabb időt érnek el egy miniszektorban –, akkor azt meg fogjuk vizsgálni.

A versenyigazgató szerint Verstappen pályakiszélesítése a verseny hajrájában egyértelmű kihágás volt.

– A futam után ellenőriztük, és nyilvánvaló volt, hogy Max letért a pályáról, és gyorsabb volt mindenkinél az adott miniszektorban. Ennek eredményeként futotta meg a leggyorsabb kört, amiért világbajnoki pont jár.

Masi azt is elmondta, Horner tévedett, amikor azt állította, hogy más versenyző ne kapott volna Verstappenhez hasonló büntetést. Kiderült, hogy az FIA a futam során tizennyolc kört törölt az egyes, négyes és tizennégyes kanyarokban történt kihágások miatt.

– Számos kört töröltünk a versenyen és a kvalifikáció során is, a szabadedzésekről nem is beszélve, ott töröltük a legtöbb köridőt, igaz, azoknak nem volt akkora jelentősége. Szerintem ebből egyértelműen kiderül, hogy mindenki egyforma elbírálásban részesült a pályahatárok kapcsán. Következetesen tartottuk magunkat a versenyjegyzetekben leírtakhoz és annak harmadik módosításához, amelyet a versenyzőkkel való egyeztetés után, szombat reggel adtunk ki. Világosan leszögeztük, hogy mit fogunk és mit nem fogunk elfogadni – fogalmazott az ausztrál versenyigazgató.

Michael Masi az istálló harmadik vádjára is reagált. Horner nem értette, hogy ha a bírák folyamatosan következetességről beszélnek, akkor a mclarenes Lando Norrist miért nem büntették meg, amikor a pálya elhagyása mellett előzte meg – a szintén Red Bull-pilóta – Sergio Pérezt. A versenyigazgató szerint a szabályoknak megfelelő előzésről volt szó.

– Ezt a Red Bull a futam alatt jelentette nekünk. Ellenőriztük, de Lando nem a négyes kanyar külső ívén ment el Sergio mellett. A manőverre az ötös kanyar féktávján, a DRS-zóna végén került sor – tájékoztatott a versenyigazgató, akinek a szavait a „vétkes” Norris is alátámasztotta.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.