Hamilton a hegyekben tör a csúcsra, és huzakodik a Mercedesszel

Két hónappal a Formula–1-es szezon kezdete előtt, a héten a Ferrarinál és az Alpha Taurinál elkezdték a tesztelést, az Aston Martinnál Sebastian Vettel is ismerkedik az új autójával, a McLarennél pedig hét év után újra Mercedes-motort indítottak be. Ugyanakkor a Mercedesnél még azt sem jelentették be, hogy az immár hétszeres világbajnok Lewis Hamilton marad-e a csapatnál.

2021. 01. 29. 7:17
Hamilton
Hamilton Forrás: Facebook/Lewis Hamilton
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

a tavalyi szezonban három futammal a vége előtt, novemberben a Török Nagydíj megnyerésével biztosította be a hetedik vb-címét, s érte utol ezzel Michael Schumachert. A Mercedes pilótája az ünneplés közepette már előre is nézett. Kijelentette, hogy fizikailag és mentálisan is remekül érzi magát, s bár még nincs érvényes szerződése, 2021-ben is maradni kíván az autósport elitkategóriájában. Az nem lehetett kérdéses, hogy továbbra is a Mercedesnél, hiszen az utóbbi hét év alatt hat vb-címet szerzett a németekkel – 2016-ban csapattársa, Nico Rosberg legyőzte, a hetedik elsősége még 2008-ra datálódik a McLarennel. A Mercedes és Hamilton tökéletes párost alkot, mindkét fél gondolhatta úgy, hogy az együttműködés 2021-ben is gyümölcsöző lehet. Az eredetileg erre az évre tervezett jelentős szabálymódosításokat a koronavírus-járvány miatt 2022-re halasztották. Az pedig már augusztus elején eldőlt, hogy Valtteri Bottas marad a Mercedesnél, ami előrevetítette, Hamiltonnak házon belül nem kell tartania rá veszélyt jelentő riválistól.

Formaságnak tűnt, hogy az év végéig bejelentsék, a brit pilóta 2021-ben is a Mercedes versenyzője lesz, ám ez még most sem történt meg. S már azt sem mondhatjuk, hogy szimpla marketingfogás állhat a halogatás hátterében. Hamilton december 31-én II. Erzsébet királynőtől megkapta a lovagi címet – immár Sir Lewis Hamilton –, a BBC közönségszavazásán ő lett az év sportszemélyisége, vagyis Nagy-Britanniában az év sportolója. Jöttek a hírek róla, csak éppen arról nem, hogy mi lesz a Formula–1-es pályafutásával.

Lewis Hamilton tavaly Törökországban biztosította be a hetedik vb-címét
Fotó: Reuters/Clive Mason

A 36 éves pilóta az elmúlt napokban többször bejelentkezett az Instagram-oldalán, valahol az Egyesült Államokban tartózkodik, a hegyekben, ahol sífutóléccel a lábain mindennap megmászik egy 3400 méter magas hegyet, emellett 2000 méteren sífutással tartja magát karban. Beszámolt róla, hogy kimondottan szereti a magashegyi tréningeket, és készül a szezonra. Ám a szerződésével kapcsolatban csak azt a semmitmondó panelt sütötte el, hogy a tárgyalások folyamatban vannak. Ezt megerősítette a minap Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is, aki szerint nem könnyíti meg a helyzetet, hogy jelenleg különböző kontinenseken tartózkodnak – ő Európában, Ausztriában –, de videókonferenciás alkalmazással, jogászok bevonásával tárgyalnak.

Hamilton új terepen:

 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Wolff tegnap a német RTL televíziónak már úgy fogalmazott: közel állnak ahhoz, hogy megállapodjanak Hamiltonnal, de hozzá is tette, hogy ez tágan értelmezhető. A csapatfőnök szerint március közepéig, a Bahreinben sorra kerülő, első idei, hivatalos Formula–1-es tesztelésig „megszáradna a tinta a papíron”.

– Fontos személy, nemcsak a Formula–1-es csapatnak, hanem a Mercedesnek mint márkának is, de sok minden változik, és ennek természetesen van jelentősége a tárgyalásaink szempontjából – utalt a csapatfőnök arra, hogy 2022-től szabálymódosítások és a költségcsökkentést célzó intézkedések lépnek majd életbe az autósport elitkategóriájában. S Wolffnak volt egy érdekes megjegyzése is, miszerint azt azért „nem hiszi”, hogy Hamiltonnal hároméves szerződést kötnének.

Arról, hogy egészen pontosan mi a huzavona oka, az érintettek továbbra sem tesznek említést, de érdemes Eddie Jordanre figyelni, aki a Formula–1 emblematikus alakja, és korábbi csapattulajdonosként ma is bennfentes a száguldó cirkuszban. Az ír üzletember szerint mindennek az alapja az, hogy a Mercedes-istállónál decemberben megváltoztak a tulajdonviszonyok; jelenleg a Daimler, Toto Wolff és az új belépő Ineos is a részvények egyharmada fölött diszponál. A Daimler részesedése ezt megelőzően hatvan százalék volt, de az anyacég azon van, hogy a Mercedes az F1-ben önfenntartó gyári csapatként legyen jelen. A brit vegyipari óriás, az Ineos szerepvállalása új helyzetet teremtett, de például a Tommy Hilfiger is Hamilton személye miatt van ott az istálló szponzorai között. Jordan információi szerint a pilóta a fizetése mellett részesedést akar a Mercedes csapatának bevételéből, egészen pontosan a tévés jogdíjak tíz százalékára tart igényt, hivatkozva a saját marketingértékére.

Tény, hogy ezzel az utódjának tartott, 22 éves George Russell még akkor sem tudna versenybe szállni, ha sorban nyerné a futamokat. A Mercedesnek hasznosabb a jelen bajnokával felállni, aki már minden idők legeredményesebbje. Ezzel Lewis Hamilton is tisztában van, így még nyugodtan síelgethet Amerikában.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.