Hamilton a Hungaroring ura

Tökéletes stratégiát fundált ki a Mercedes a Formula–1-es Magyar Nagydíjra, amit a második rajtkockából induló Lewis Hamilton óramű-precizitással valósított meg: a Mercedes brit pilótája az üldözőversenyben három körrel a vége előtt megelőzte az élete első pole-pozícióját nálunk megszerző Max Verstappent, s hetedszer győzött a Hungaroringen. Nem mellékesen pedig immár 62 pont az előnye a vb-n.

2019. 08. 05. 11:39
null
Az ötszörös világbajnok idén is megállíthatatlan volt a mogyoródi pályán Fotó: Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már a szombati időmérő emlékezetesre sikeredett, Max Verstappennek és a statisztikusoknak mindenképpen. Az egyes rajtkockát ugyanis pályafutása során először a Red Bull holland pilótája szerezte meg, aki mosolyogva mondta, végre már nem nyaggatják azzal, mikor lesz meg az első pole-pozíciója. Ennek bizony már itt volt az ideje, mert Verstappen hét futamgyőzelemmel a háta mögött érkezett hozzánk, és a statisztikákban a „legtöbb győzelem pole-pozíció nélkül” rovatban az ő neve szerepelt az első helyen. (Ez a kínos dicsőség most visszaszállt Eddie Irvine-ra, aki 1993 és 2002 között négy futamot nyert meg, de az első rajtkockából soha nem indulhatott.) Verstappen amúgy az F1 történetének századik pilótája, aki valaha is pole-pozíciót szerzett – ez is jól hangzik –, s ugyan szombaton nagyon nagy formában volt, meg kellett dolgoznia a rajtelsőségért. A Q3-ban ez végül az utolsó kanyarban dőlt el a javára – mindössze 18 ezredmásodperccel előzte meg Valtteri Bottast. A harmadik a másik Mercedesben majdnem két tizedet kapott Verstappentől, míg a negyedik Charles Leclerc és az ötödik Sebastian Vettel a két Ferrariban közel fél másodperccel volt lassabb a Red Bull-pilótánál.

Így szombaton a fő lelátó jelentős részét narancsba borító holland szurkolók vonulhattak a legvidámabban a vendéglátóipari egységekhez. Néhány kiragadott ár a büfékből: a gírosz pitában 2500, egy adag hasábburgonya 1200, a hamburger 3500, a sajtos-tejfölös lángos 1500, fél liter ásványvíz 600, a félliteres dobozos sör 1000 forintba került. A tikkadt külföldiek utóbbit különösen díjazták, egy héttel korábban a hockenheimi pályán nem kapták meg ennyiért. Az ajándékboltokban persze jóval mélyebben kellett a zsebbe nyúlni. A Ferrarinál exkluzív órákat is láttunk 100-120 ezerért, a sapka 14 ezerbe került, a Mercedesnél a póló 28 ezerbe, a dzseki 50 ezerbe, egy vékony esőkabát 35 ezerbe. Utóbbinak a pénteki esők után szombaton és vasárnap már nem volt szezonja.

Az ötszörös világbajnok idén is megállíthatatlan volt a mogyoródi pályán
Fotó: Mirkó István

Tegnap megnézhettük, hogy a hétszeres világbajnok fia, a húszéves Mick megnyeri a hét végi második Formula–2-es versenyt, ezzel élete első győzelmét aratja az F1 előszobájában, majd jött az ­autósport csúcskategóriájának mezőnye a hetvenkörös Magyar Nagydíjon. Verstappen jól kapta el a rajtot, Bottasnak viszont a tülekedésben megsérült az első szárnya, és a hatodik körben mehetett a bokszba új orrkúpért. A 20. körben Verstappen 1,3 másodperccel vezetett Hamilton előtt, Leclerc további tizenhattal volt lemaradva, így egyértelmű volt, hogy ha váratlan fejlemény nem történik, kétesélyes a verseny. Verstappen a 26., Hamilton a 31. körben cserélt kerekeket, s ugyan a kiállása után az ötszörös világbajnok kissé lemaradt, gyorsan visszakapaszkodott, és a 35. körben támadásba lendült. Ám nem járt sikerrel, megint visszaesett, s amikor újra nekiveselkedett, majd megint közel került a hollandhoz, a 49. körben a Mercedes újabb kerékcserére rendelte. Ekkor még senki sem tudta, ez jó ötlet-e, mert frissebb gumikon körözött, de 15 körrel a vége előtt 15 másodperc volt a hátránya. A Mercedesnél is azt jósolták, hogy csak a futam legvégén éri utol Verstappent, ám Hamilton öt körrel a vége előtt már ott loholt mögötte, a 67. körben az első támadásával elporzott mellette, s pályafutása 81. győzelmét aratta a Formula–1-ben.

„Kétségeim voltak afelől, hogy ledolgozhatom-e a hátrányomat, nem tudtam, hogyan bírják majd az abroncsaim, de a csapatom végig biztatott és hitt bennem” – summázott Hamilton, aki hetedszer nyerte meg a Magyar Nagydíjat, tavaly is ő diadalmaskodott, ő az úr a Hungaroringen. Verstappen lett a második, Vettel a harmadik, a további pontszerző helyeken Leclerc, Sainz (McLaren), Gasly (Red Bull), Räikkönen (Alfa Romeo), Bottas, Norris (McLaren) és Albon (Toro Rosso) zárt. A négy nap során mintegy 230 ezer néző látogatott ki a Hungaroringre, húszezerrel több, mint tavaly, a maga nemében ez is van olyan nagy szám, mint Hamilton hetedik elsősége.

A vb állása, pilóták: 1. Hamilton 250, 2. Bottas 188, 3. Verstappen 181, 4. Vettel 156, 5. Leclerc 132; csapatok: 1. Mercedes 438, 2. Ferrari 288, 3. Red Bull 244.

Rákapcsolódni a kamerákra 5G-vel

A futam előtt Palkovics László innovációs és technológiai miniszter találkozott Chase Carey-vel, a Formula–1 első emberével, akivel a pálya fejlesztéséről is tárgyalt. A miniszter emlékeztetett, hogy a Hungaroring 1986-ban épült, az akkori szabványoknak megfelelően, de a jelenlegi menedzsment minden évben javít a körülményeken. Hangsúlyozta: vannak a pályának olyan fejlesztési igényei, amelyek a technológiával kapcsolatosak. Példaként említette, hogy az 5G-s mobilszolgáltatáshoz szükséges frekvenciasávok értékesítésére vonatkozó pályázat eredményeit októberig kihirdetik, ami kiváló lehetőség arra, hogy élvezhetőbbé tegyék az F1-et is. – Mindez lehetőséget biztosít, hogy olyan kamerákat telepítsünk, amelyekre rá lehet kapcsolódni, és a pályán valós időben mindenki a saját készülékén nézhesse az eseményeket – mondta el Palkovics László. A Magyar Nagydíj szerződése 2026-ig szól, de a magyar kormány és az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media részéről is megvan az elhatározás a későbbi hosszabbításról.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.