Nagyszabású támogatási rendszer indul az autó- és motorsportban

Felkutatja és felkarolja a magyar autó- és motorsport tehetségeit a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt., amely nagyszabású támogatási rendszert indít. Erről az ügynökséget megalapító Innovációs és Technológiai Minisztérium vezetője, Palkovics László, valamint a motoros-világbajnok Talmácsi Gábor és a túraautó-világkupagyőztes Michelisz Norbert tettek bejelentést.

2021. 07. 22. 14:48
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az autóversenyzés rendkívüli népszerű, azonban a sportág versenyszerű űzése jelentős anyagi ráfordítást igényel, így csak keveseknek adatik meg, hogy felálljanak egy rangos bajnokság futamán a rajtrácsra – magyarázta a HUMDA igazgatósági tagja, hogy miért van szükség a támogatási rendszerre. – Magyarország a tízmilliós népességével kis országnak számít, amely hátrányban van a nemzetközi összevetésben. Kisebb a piac és kevesebb a szereplő. Ezt a hátrány azzal tudjuk kompenzálni, ha a bekerülési költségeket lejjebb visszük, ezáltal többen tehetik próbára magukat.

Michelisz Norbert lapunk kérdésére elárulta, hogy több mint száz versenyzőről van információjuk, akiket már összegyűjtöttek és esélyesek a támogatás elnyerésére. Ők jellemzően olyanok, akik érdemesek arra, hogy új lendületet kapjon a pályafutásuk, ugyanakkor éppen a magas költségek miatt alaposan meg kell fontolni, hogy kibe fektetnek pénzt, hiszen mindenkinek nem lehet esélyt adni.

– A kiválasztási rendszer innovatív, folyamatosan fejlesztett, amely objektív adatokkal mérhetően mutatja meg, ki a legrátermettebb – árulta el Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Közlése szerint a program első pályázati időszaka várhatóan 2021 őszén indul, és a kezdő szinttől nyitott lesz minden autó- és motorsportszakág versenyzője számára. – Szeretnénk megtalálni a jövő autó- és motorversenyzőit, akik Talmácsi Gábor és Michelisz Norbert méltó utódai lehetnek – tette hozzá.

Kérdésünkre Palkovics László elárulta, hogy nehéz megmondani, mekkora anyagi támogatásról lesz szó egy-egy versenyző esetében, hiszen sok függ az adott kategóriától és szakágtól, ugyanakkor ezeket meg nem nevezve, akár egyetlen évre négy-ötszázmillió forintos költséget is jelenthet egy magasabb szintű bajnokságban indulni. A cél az, hogy a HUMDA támogatásával megtalálják a piaci szereplőket, amelyek segíteni tudnak az anyagi források megteremtésében.

Az első támogatottat már korábban megnevezték, Sebestyén Péter motorversenyzőről van szó. – Ő már a HUMDA közreműködésével folytatja pályafutását a Supersport-világbajnokság legjobb csapatánál az év hátralévő részében – fogalmazott Talmácsi Gábor világbajnok gyorsaságimotor-versenyző, a HUMDA igazgatósági tagja. – Bízunk benne, hogy az új rendszernek köszönhetően hamarosan tovább bővül a kör és sikerül felkutatni olyan tehetségeket, akik majd hazai közönség előtt gurulhatnak ki a hajdúnánási versenypályára.

Utóbbi mondatával arra utalt, hogy Hajdúnánáson épül az új magyar MotoGP-pálya, amelyen 2023-tól világbajnoki futamokat rendeznek majd.

Palkovics László arról is szót ejtett, hogy ugyan az előtérben a versenyzők vannak, de a HUMDA támogatási rendszere a magyar autó- és járműipar szempontjából is fontos, mérnöki oldalról is igyekeznek kiaknázni a lehetőségeket, amelynek egy példája a versenymérnökképzés elindítása.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.