Mestere fejére nőhet a tanítvány

„Ez a srác még rengeteg versenyt fog nyerni” — bökött Charles Leclercre múlt vasárnap a Bahreini Nagydíj után adott interjúja közben a győztes Lewis Hamilton, és a szezon második futama után nem kétséges, új csillag született a Formula—1-ben. Ha van igazság, már a szahíri pályán a 21 éves monacói pilótának kellett volna elsőként áthaladnia a célvonalon, mert csak a technika ördöge tudott kifogni rajta.

2019. 04. 04. 15:42
Bahrain Grand Prix
A Ferrari 21 éves pilótája remek teljesítménnyel kezdte meg az idényt Fotó: REUTERS/Thaier Al-Sudani
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Bahreini Nagydíj végjátékához közeledve Charles Leclerc Ferrarijában a belső égésű motor egyik hengere felmondta a szolgálatot, így az addig magabiztosan vezető monacói pilóta a lelassult autójával csak a harmadik helyen ért célba, a két Mercedes – és Valtteri Bottas – könnyedén ment el mellette. A futam után Hamilton vigasztalta a peches versenyzőt, aki a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon az ötödik helyen zárt, Bahreinben pedig már az időmérő megnyerésével nagyot alakított, minden idők második legfiatalabb pilótája lett, aki pole pozíciót szerzett a Formula–1-ben. S bár csapattársa, az ebben a vonatkozásban rekorder Sebastian Vettel lerajtolta, a hatodik körben ellentmondást nem tűrően vette vissza a pozícióját a négyszeres világbajnoktól. Utóbb kiderült, mindezt a csapatutasítás ellenére tette, mert amikor rádión érdeklődött, hogy megkísérelheti-e az előzést, ezt megtiltották neki.

Két héttel korábban Melbourne-ben is jobb volt a versenytempója Vettelénél, akkor azonban még szót fogadott, amikor ugyancsak „lebeszélték” az előzési szándékáról. Mi tagadás, igencsak pikáns helyzet állt elő a Ferrarinál, mert azt azért kevesen gondolták, hogy a tanulni érkező tanítvány a mestere fejére nőhet. Az 1997. október 16-án Monacóban született ifjú „jedi lovag” tehetsége persze eddig is nyilvánvaló volt, 2016-ban nem a szél fújta be a Ferrari utánpótlás-akadémiá­jára. Csakhamar az olaszokkal szoros kapcsolatban levő, az ő erőforrásaikat használó Haasnál, majd a Saubernél fejlesztő- és tesztpilótaként is alkalmazták. Főállásban pedig első nekifutásra megnyerte a GP3-as (2016) és a Formula–2-es (2017) sorozatot is. Rajta kívül ezt senki sem mondhatja el!

A családi indíttatás megvolt, hiszen édesapja Formula–3-as autóversenyző volt, így ötévesen a kis Charles is gokartpályán találta magát, és később az iskola helyett is inkább ide járt. A nyolc évvel idősebb Jules Bianchi lett a mentora, aki nem élte túl a 2014-es Formula–1-es Japán Nagydíjon elszenvedett balesetét, 2017 júniusában pedig Leclerc, legjobb barátja után, az édesapját is elveszítette. Halálos ágyán azt füllentette neki, hogy a Sauberrel már aláírta a Formula–1-es szerződését.

A Ferrari 21 éves pilótája remek teljesítménnyel kezdte meg az idényt
Fotó: REUTERS/Thaier Al-Sudani

– Ez egy kicsivel az előtt volt, hogy valóban aláírtam – árulta el idén már­ciusban az Ausztrál Nagydíj előtt a BBC-nek. – De végül is nem hazudtam, hiszen most itt állok, és mint a Ferrari versenyzője mondhatom ezt, ami hihetetlennek hangzik. Édesapám mindig arról álmodott, hogy bekerülök a Formula–1-be, és majd világbajnok leszek. A vb-cím még nincs meg, de azért dolgozom, hogy valóra váltsam az álmát.

Az első fele már sikerült neki. A 2018-as szezonban Leclerc a világbajnokságon a Sauberrel a 13. helyen zárt, 39 pontot szerzett, a legjobb eredménye a Bakuban elért hatodik hely volt. Viszonyításképpen csapattársa, a svéd Marcus Ericsson csupán kilenc pontot kapart össze. Ha az időmérőket nézzük, a párharcukat Leclerc 17-4-re nyerte meg. A teljesítménye meggyőzte a maranellóiakat, hogy a fiatal monacóira van szükségük a veterán Kimi Räikkönen helyett; ezzel együtt kívülről sokan gondolták úgy, hogy a Ferrarinál nagy lesz neki a kabát. A jelek szerint a kritikusai alaposan melléfogtak, és Leclercre akár már az idén főszerepet oszthatnak a csillagok háborújában.

Mick Schumacher bemutatkozott

Csodálatosnak nevezte első hivatalos Formula–1-es tesztjét Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok fia, aki kedden a Ferrari-istálló egyik idei versenyautójával rótta a köröket Szahírban. A tavalyi Forma–3-as Európa-bajnok, húszéves pilóta, aki ebben a szezonban az F1 közvetlen előszobájának tartott Formula–2-ben versenyez, január óta tagja a Ferrari utánpótlás-akadémiájának. A kollektív teszt első napján ennek köszönhetően vezethette a maranellóiak autóját, tegnap pedig a partneristálló, az Alfa Romeo F1-es kocsiját tesztelte. Mick Schumacher a keddi gyakorláson a második legjobb köridőt érte el a 15 fős mezőnyben. Nála csak a Red Bull-lal versenyző volt jobb, míg a Pirelli gumikeverékeit egy McLarennel tesztelő, a tavaly visszavonult kétszeres vb-győztes spanyol Fernando Alonso a 11. helyen zárt. A tegnapi tizenöt pilóta közül a Williams alkalmazásában álló, de most egy Mercedest vezető George Russell volt a leggyorsabb, Mick Schumacher a hatodik lett. Charles Leclerc egyik nap sem tesztelt.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.