Most aztán mattot kapott a Ferrari!

A hónap közepén szép sorban, napokra leosztva bemutatták az idei Formula—1-es autócsodákat, amelyek aztán a héten Barcelonában a pályára gördültek, hogy a kollektív teszten megtegyék az első köreiket. Ezekből merészség lenne megjósolni, miként alakulnak az erőviszonyok, ám afelől semmi kétség, hogy a március 17-én kezdődő világbajnokság sok újdonsággal szolgál.

2019. 02. 22. 10:39
F1 - Pre Season Testing
Sebastian Vettel és Lewis Hamilton megújult autókban vívhat nagy csatát egymással Fotó: Albert Gea
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy ideig még ízlelgetnünk kell a két új csapatnevet, de persze a Racing Point és az Alfa Romeo sem új a mezőnyben. A tavaly csődbe jutott Sahara ­Force India már Racing Point Force India néven fejezte be a 2018-as szezont, így a változás most csak annyi, hogy a ­Force India elnevezés végleg a ködbe vész, és így a korábbi tulajdonos, az ­indiai milliárdos Vijay Mallya is már csak rossz emlék marad. Az üzletemberre pénzügyi visszaélések, pénzmosás miatt bírósági tárgyalás vár hazájában – nem hozott jó reklámot Indiának… A másik névátírás nem ilyen kínos történet következménye, a Sauber ezzel is szorosabbá teszi a tavaly megkezdett szponzorációs együttműködését az Alfa Romeóval.

Azzal, hogy a Racing Point nem éppen húzónév, az új tulajdonos, a kanadai Lawrence Stroll által vezetett konzorcium is tisztában van, szerette volna megkaparintani a Brabham nevet, és feltámasztani az 1966-os világbajnok Jack Brabham csapatát. Ám az öt éve elhunyt legenda fia nem kért az ötletből. A Racing Point egyébként megőrizte elődje egyedi alapszínét, de az idei autón azért kevesebb a rózsaszín, a pilóta feje mögötti rész metálkék lett. Az egyik pilóta a tulajdonos fia, a Williamstől érkezett Lance Stroll, és úgy sejtjük, nem kell aggódnia az állása miatt…

Sebastian Vettel és megújult autókban vívhat nagy csatát egymással

Az Alfa Romeó­val nincs olyan gond, hogy még senki sem hallott róla, ráadásul nagy nevet igazolt a Ferraritól a szolidan eltessékelt korábbi világbajnok, Kimi Räikkönen személyében. A finn pilótának a belépője nem sikerült tökéletesen, az első tesztelésre időzített autóbemutatón rögtön a kavicságyba kormányozta az idei modellt. Az autó jól elkülönülő fehér és bordó színeket kapott, s meg kell hagyni, mutatós lett.

Ami a látványvilágot illeti, a Williamsről az eddigi főszponzor, a Martini távozásával eltűntek az ikonikus kék-piros csíkok, a világoskék festéssel rá sem lehet ismerni, és ez a dizájn bizony sok kritikát kapott. Ugyanakkor a legnagyobb változáson átment Haas elegáns arany-fekete festése az eddigi unalmas szürke-piros után telitalálatnak tűnik. A McLarenen idén is a papajasárga szín dominál, de a hátsó rész kék festést kapott. A Toro Rosso és a Renault alapvetően megmaradt a megszokott színvilágnál (kék alapon ezüst és némi piros, illetve sárga-fekete).

A Ferrarinál jelentős újdonság, hogy az idén matt pirosra festették, aminek nem esztétikai oka van: a csillogó festékréteg elhagyásával – a hivatalos magyarázat szerint – „néhány száz” grammal könnyebb lett az autó, és ebből a versenytávon sokat profitálhatnak. Szembetűnő, hogy az SF90-es modellen a glória fekete lett az eddigi piros helyett, és immár a Mission Winnow szponzorlogó is fekete. Lényegesebb, hogy Sebastian Vettel csapattársa már a monacói Charles Leclerc, és a maranellóiak csapatfőnököt is váltottak, Maurizio Arrivabene posztját Mattia Binotto vette át. Az olasz istálló tizenegy éve nem nyert sem egyéni, sem konstruktőri világbajnoki címet, de megint nekirugaszkodik, hogy megtörje a Mercedes és Lewis Hamilton uralmát.

Fotó: MTI/AP/Manu Fernandez

A tíz csapatból csupán kettőnél maradt meg a tavalyi pilótafelállás, az egyik éppen a stuttgartiak alakulata (a másik a Haas), ahol Hamiltonnak továbbra is Valtteri Bottas lesz a szárnysegédje, még ha ez a minősítés sérti is Bottas önérzetét. Az idei modellen az ezüst az eddiginél is dominánsabb – a glória is ezüstfestést kapott a tavalyi fekete helyett –, és kevesebb rajta a türkiz. A Mercedes és a Ferrari melletti harmadik topcsapat, a Red Bull, ahogy tőle megszokhattuk, most is trükközött, mert a bemutatóján ideiglenes piros-fekete festéssel rukkolt ki, a sárga szín teljesen eltűnt az autójáról, de aztán a tesztelésre hozott „igazira” már visszakerült. Az energiaitalos istállónál mellett Pierre Gasly bizonyíthat – Daniel Ricciardo a Renault-nál folytatja –, és tizenkét év után nem a Renault, hanem a Honda biztosítja az erőforrást.

A barcelonai tesztelésen hétfőn Vettel, kedden Leclerc, szerdán Danyiil ­Kvjat (Toro Rosso), tegnap pedig Nico Hülkenberg (Renault) érte el a legjobb köridőt, ám ebből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az eltérő üzemanyagszintek és gumikeverékek miatt. A Mercedesnél jó szokásuknak megfelelően inkább a megbízhatóság tesztelésére helyezték a hangsúlyt, és Hamilton le is szögezte, hogy egyelőre az adatgyűjtés a legfontosabb a számukra. Az ötszörös világbajnok is tudja, nem most kell előjönni a farbával.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.