Száműzik az unalmat

Nincs már Fernando Alonso, van viszont három újonc, három visszatérő pilóta, hatan pedig csapatot cseréltek, és a nagy kavalkádban egyelőre még ízlelgetnünk kell az Alfa Romeo és a Racing Point istállóneveket is a hétvégén a hagyományosan az Ausztrál Nagydíjjal induló Formula—1-es világbajnokságon. S hétfőn eldőlt, hogy a futamokon immár a leggyorsabb körért is járhat egy pont. Akinek hosszú téli álma volt, és most ébred, kapkodhatja a fejét, mibe csöppent bele.

2019. 03. 14. 14:12
Australian Formula One Grand Prix
Lewis Hamilton autogramokat osztogat rajongóinak a közelgő rajt előtt Fotó: DIEGO AZUBEL Forrás: MTI/EPA/Diego Azubel
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bizony, nemegyszer előfordul az autósport csúcskategóriájában, hogy unalmas körözgetést látunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezt elkerülendő, módosított az aerodinamikai szabályokon. Az első szárnyakat leegyszerűsítették, a hátsókat megnövelték, s anélkül, hogy elmélyednénk az áramlástan rejtelmeiben, a lényeg az, hogy a hátul haladó autónak könnyebb dolga lesz előzéskor.

Megpezsdíti a versenyeket az is, hogy a leggyorsabb kört jegyzőnek jár egy pont abban az esetben, ha az első tízben végez. Ezt amúgy az F1 hőskorában, 1950 és 1959 között már alkalmazták, és 1958-ban Mike Hawthorn ennek köszönhetően lett világbajnok. S ha 2008-ban is ez a rendszer, akkor nem ér révbe, hanem Felipe Massa.

Tavaly nem volt egyszerű kiigazodni a gumikeverékek között, a száraz pályán bevethető hét keverék között akadt hiperlágy, szuperlágy és ultralágy is. Erre a szezonra öt keverék marad, de az adott versenyhétvégéken hivatalosan csak a lágy, a közepes és a kemény elnevezést használják, így csupán piros, sárga és fehér jelzéseket láthatunk.

Lewis Hamilton autogramokat osztogat rajongóinak a közelgő rajt előtt
Fotó: MTI/EPA/Diego Azubel

A pilótamezőny jóval sokszínűbb, Alexander Albon (Toro Rosso) személyében lesz thaiföldi versenyző is a mezőnyben, ugyancsak újonc a brit Lando Norris (McLaren) és George Russell (Williams), Robert Kubica (Williams) pedig a nagy visszatérő. A lengyel legutóbb 2010-ben versenyzett az F1-ben, és a 2011-es ralibalesete után a jobb keze már soha nem lesz a régi. Nem irigyeljük a rajtra éppen csak összetákolt gyenge Williamsben.

Fernando Alonso megunta a vesszőfutást a McLarenben, elköszönt az F1-től, Kimi Räikkönen a Ferraritól az Alfa Romeóhoz – amely eddig Sauber néven futott –, Daniel Ricciardo pedig a Red Bulltól a Renault-hoz került. A tíz csapatból csak kettőnél maradt meg a tavalyi felállás, a Mercedesnél és a Haasnál. A stuttgarti istálló behúzta a legutóbbi öt egyéni és konstruktőri világbajnoki címet, és Lewis Hamilton a hatodik vb-trófeájára törhet.

A szezon előtti barcelonai teszteken nagy ellenfele, Sebastian Vettel (Ferrari) érte el a legjobb köridőt, de a brit pilóta csak három ezredmásodperccel maradt el tőle. A vb-címvédő szerint az aerodinamikai szabályok megváltoztatása azzal járt, hogy a középmezőny idén sokkal közelebb került a topcsapatokhoz, vagyis a Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Red Bullhoz. Kérdés, a maranellóiaknál mire megy Vettel mellett Charles Leclerc, a Red Bullnál a mellé érkező Pierre Gasly, a Mercedesnél pedig Valtteri Bottas most lépést tud-e tartani Hamiltonnal.

Aki nagyon kíváncsi, annak az előttünk álló napokban korán kell kelnie, vagy jobb, ha le sem fekszik: az első szabadedzés holnap magyar idő szerint hajnali 2-kor kezdődik.

Csapatok, pilóták

Alfa Romeo: Kimi Räikkönen (finn), Antonio Giovinazzi (olasz). Ferrari: Sebastian Vettel (német), Charles Leclerc (monacói). Haas: Romain Grosjean (francia), Kevin Magnussen (dán). McLaren: Lando Norris (brit), Carlos Sainz Jr. (spanyol). Mercedes: Lewis Hamilton (brit), Valtteri Bottas (finn). Racing Pont: Sergio Pérez (mexikói), Lance Stroll (kanadai). Red Bull: Pierre Gasly (francia), Max Verstappen (holland). Renault: Daniel Ricciardo (ausztrál), Nico Hülkenberg (német). Toro Rosso: Alexander Albon (thaiföldi), Danyiil Kvjat (orosz). Williams: George Russell (brit), Robert Kubica (lengyel)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.