Több mint hárommillió belépőt már eladtak a jövő nyári tokiói ötkarikás játékokra

Olimpiai lázban égnek a japánok, legalábbis ezt mutatja, hogy már 3,2 millió belépő talált gazdára a jövő nyári tokiói ötkarikás játékokra.

Forrás: MTI2019. 07. 19. 21:04

Olimpiai lázban égnek a japánok, legalábbis ezt mutatja, hogy már 3,2 millió belépő talált gazdára a jövő nyári tokiói ötkarikás játékokra.

A szervezők pénteki bejelentése szerint a 33 sportág 339 eseményére az első, április végétől május végéig – csak a japánok számára – megtartott jegyigénylési időszakban 7,5 millióan regisztráltak, és 3,2 millió belépő el is kelt. Összesen 7,8 millió jegy eladásával számolnak a szervezők, amely a japán média számításai szerint a 9 milliót is meghaladja majd. A belépők 70 százalékát a japánok vásárolhatják meg, a maradékot visszatartják a nemzetközi piac számára.

„Nem emlékszem, hogy korábban bármely más rendező egy évvel az olimpia előtt ilyen készültségi szintet ért volna el” – jelentette ki Thomas Bach, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) elnöke az előkészületek megtekintése után.

A japánok komoly összeget szánnak a rendezésre, a költségek a legutóbbi információk szerint 12,6 milliárd dollárnál járnak, ebből a város kormánya 5,6 milliárd dollárt vállalt magára, a hazai szponzorok pedig több mint hárommilliárd dollárral támogatják az eseményt.

A tokiói nyári játékok második jegyigénylési szakasza augusztusban lesz, majd ősszel, a harmadik szakaszban már nem sorsolni fogják a belépőket, hanem gyorsasági alapon lehet megvásárolni azokat. Az ezután is megmaradó jegyekhez jövő tavasszal személyesen lehet majd hozzájutni.

A tokiói olimpia 2020. július 24-én kezdődik és augusztus 9-ig tart, a paralimpiát augusztus 25. és szeptember 6. között rendezik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.