Többszörös rendszerhiba Szuzukában

A technika a múlt hét végén éppen ott mondott csődöt, ahol a legkevésbé gondoltuk volna, Japánban: Szuzukában a rendszer az 53. kör helyett már az 52.-ben lefújta a versenyt.

2019. 10. 15. 11:48
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavalyi Kanadai Nagydíjon Winnie Harlow-ról csak azért nem sütöttek el szőke nős viccet, mert a szupermodell fekete hajú, különben azzal, hogy a kelleténél egy körrel hamarabb intette le a montreali futamot, igazán rászolgált volna a pikírt megjegyzésekre. Mindenesetre utólag kiderült, hogy nem ő volt a hibás, akkor lengette meg a kockás zászlót, amikor szóltak neki.

Hasonló malőr esett meg a 2002-es Brazil Nagydíjon Pelével, majd a 2014-es Kínai Nagydíjon is porszem került a gépezetbe, és ezek vezettek oda, hogy idén hivatalosan már fényjelző panelekkel nyilvánítják befejezettnek a futamokat. Megmaradt a kockás zászló is, de csak hagyománytiszteletből, ceremoniális jelleggel.

A technika a múlt hét végén aztán éppen ott mondott csődöt, ahol a legkevésbé gondoltuk volna, Japánban: Szuzukában a rendszer az 53. kör helyett már az 52.-ben lefújta a versenyt. A mezőny továbbment, a csapatukkal rádiókapcsolatban levő pilóták tudták, hogy még van egy körük, de a szabály szerint a futamnak vége van, ha a panelek ezt jelzik. Így Sergio Pérez (Racing Point), aki az 53. körben Pierre Gaslyval (Toro Rosso) ütközve összetörte az autóját és beleállt a falba, a végelszámolásnál a 10. helyen végzett, mert a balesete tulajdonképpen meg sem történt, az már versenyen kívüli esemény volt. ­Michael Masi versenyigazgató szerint „rendszerhiba” történt, amire magyarázat lehet a Hagibisz tájfun okozta zűrzavar is. A hét végére felállított számítástechnikai rendszert szombaton leszerelték és biztonságba helyezték, így vasárnap reggel mindent elölről kellett kezdeni.

Arra viszont nem magyarázat a vasárnapra odébbállt tájfun, hogy a sportfelügyelők felettébb indiszponáltak voltak. Nem kezdték el egyből vizsgálni Sebastian Vettel „kiugrását” a rajtnál, és elsőre semmi kivetnivalót nem találtak abban, hogy a másik Ferrarival Charles Leclerc az első másodpercekben kipörgette a pályáról Max Verstappent (Red Bull).

Fotó: MTI/EPA

A verseny után azonban Leclercet duplán is megbüntették, öt másodpercre az ütközésért, tízre pedig azért, mert a balesetveszélyes műszaki állapotú autójával nem állt ki rögtön a bokszba új orrkúpért. Az persze, hogy a monacói pilóta így nem a hatodik, hanem a hetedik helyen végzett, nem osztott, nem szorzott. A Valtteri Bottas (Mercedes), Vettel, (Mercedes, képünkön) sorrend azt jelentette, hogy a Mercedes sorrendben hatodszor nyerte meg a konstruktőri vb-t. A jövő hét végén Mexikóvárosban pedig Hamilton is hatodszor lehet világbajnok. Feltéve, hogy nála nem lesz rendszerhiba.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.