A Csepelt a XVIII. kerülettel összekötő kerékpárúton kívül futópályát, kültéri fitneszparkot, játszóteret, valamint
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/pTKZCYPoanlySRKpPGkugeEDql7hRBMi7pPJyMtbZnY/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzk0ODhkMTgzZmIxYTQ5YTQ4ZjEzNTFkZjAzOGQzNDRi.jpg)
Hajnalban fagyott a Bükkben
A miskolci kutatók folyamatosan mérnek a Bükk-fennsíkon.
A Csepelt a XVIII. kerülettel összekötő kerékpárúton kívül futópályát, kültéri fitneszparkot, játszóteret, valamint
egy több mint tíz kilométer hosszú vonalas, azaz keskeny, de hosszú, zöld parkot hoznának létre
az évtizedek óta használaton kívüli „nagy Burma” iparvágány helyén – írta közösségi oldalán Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára.
A projekt tartalmazza a régóta várt gyalogos- és kerékpároshidat Csepel és a Molnár-sziget között, így téve teljessé a közvetlen kapcsolatot az áthaladó forgalom számára – olvasható a bejegyzésben. A helyettes államtitkár úgy fogalmazott: Budapest nem ér véget a Nagykörútnál. Na, hát így „vonja el” a kormány az EU-s forrásokat Budapesttől, így „vérezteti ki” a fővárost – erre egyébként korábban is felhívta a figyelmet.
Schneller Domonkos emlékeztetett: a kerékpáros fejlesztés még 2016-ban indult el a fővárosi, a csepeli, a soroksári és a XVIII. kerületi önkormányzat közös európai uniós projektjeként.
A beruházást a városháza új vezetése 2020 júniusában leállította.
Mivel azonban mind a három érintett kerületi önkormányzat, azaz Csepel, Soroksár, és a XVIII. kerület egyaránt képviselő-testületi határozatot fogadott el, amelyben a városháza kihátrálása ellenére is fontosnak és szükségesnek tartja ezt a beruházást, az európai uniós források tervezésekor sikerült a megvalósításához szükséges pénzt betervezni – árulta el a helyettes-államtitkár.
A Budapest Fejlesztési Központ is kiadott egy közleményt a projekt ügyében:
„A zöldfolyosó és kerékpárút 23 kilométer hosszúságú összefüggő, a környező kerületekhez és településrészekhez közvetlen kerékpáros összeköttetést teremt és új kikapcsolódási, sportolási lehetőséget jelent sok tízezer budapestinek”
– írták.
A Dél-pesti kerékpárosbarát fejlesztések elnevezésű projekt 2016-ban vissza nem térítendő uniós forrást nyert el, de a fővárosi önkormányzat elállt a megvalósításától. A Dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút projekt az előbbi fejlesztést egészítené ki egy évtizedek óta felhagyott vasúti mellékvonal elhanyagolt területének revitalizációjával,
a kerékpár mellett egyéb sportokra – gyaloglás, görkorcsolyázás, kocogás, kültéri fitnesz, lovaglás – alkalmas zöldfolyosó kialakításával
– olvasható a közleményben.
A miskolci kutatók folyamatosan mérnek a Bükk-fennsíkon.
Nem kegyelmez a nap.
Boba Fett legyűrhetetlen.
Erős széllökések kísérhetik majd az esőzéseket.
Autólopások, márkák szerinti statisztikája
„Szoboszlai Eb-történelmet írt, de...” – a Liverpool honlapján most ez a sztori
"Innen szép a győzelem!" - Szoboszlai kiadta a jelszót a vesztes Eb-rajt után
Tonnaszám dobják a szemétbe a paradicsomot a román gazdák, mert nincs ára a piacon - videó
Nem kopogtatni kell a dinnyét vásárláskor, mutatjuk, hogy találod meg a legjobbat
Saját hazájából kapott csicskalángost David Pressman
Elhunyt egy huszonhat éves válogatott kapus
Szenzációs képeken a magyar válogatott első meccse
Nem értenek egyet a németek az Európai Bíróság Magyarországot sújtó ítéletével
A Tatabányán tankoló Audisnak szerencséje, a kasszás hölgynek óriási pechje volt
Eperjes Károly megrendítő vallomása a Kontextusban
Szoboszlai Dominik megmondta, mire ne számítsunk a folytatásban
A miskolci kutatók folyamatosan mérnek a Bükk-fennsíkon.
Nem kegyelmez a nap.
Boba Fett legyűrhetetlen.
Erős széllökések kísérhetik majd az esőzéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.