Tudjuk, de nem törődünk vele: az idő pénz

A koronavírus miatti korlátozások miatt megnőtt annak a jelentősége, hogy az időnket minél hatékonyabban tudjuk beosztani. Ezért is meglepő, hogy az ország legnagyobb hitelintézeténél az ügyfelek harmada még mindig egésznapos programnak tekinti a személyes banki ügyintézést.

Horváth Éva
2021. 04. 19. 14:02
null
2020.04.01. Budapest OTP bank koronavírus sorbaállás Fotó: Katona Vanda Magyar Nemzet Fotó: Katona_Vanda
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma már szinte alapszabály, hogy a járvány idején célszerű minden olyan lehetőséget kihasználni, amelyekkel csökkenthető a személyes kontaktusok száma és a kisebb, zárt helyen tartózkodás hossza. A banki ügyintézés esetében a lakosság harmada azonban még jelenleg is inkább a kevésbé praktikus, bevett szokásokhoz ragaszkodik: így például inkább egész napos szabadságot vesznek ki, mintsem hogy előre terveznének – állapítja meg az OTP Bank legfrissebb reprezentatív kutatásában. Pedig akár már mobilapplikáción keresztül is igénybe vehető az időpontfoglalási szolgáltatás, amelynek a segítségével a személyes ügyintézéshez ragaszkodó ügyfél – előzetes egyeztetéssel – soron kívül, várakozás nélkül intézheti a pénzügyeit.

A kutatásban részt vevő válaszadók közül – banktól függetlenül – minden harmadik ember még úgy is szabadságot vesz ki banki ügyintézés miatt, hogy sokan munkaidőben, ebédszünetben vagy a szabadidejük terhére intézik a pénzügyeiket.

A megkérdezettek harmadának több mint egy óra esik ki a munkaidejéből banki ügyintézés miatt, 45 százalékuknál már előfordult, hogy az adminisztráció következtében kellett lemondani az ebédszünetről, míg a válaszadók több mint fele mindig szabadidejében intézi az ügyeit.

Talán még sosem volt fontosabb teendőink gondos megtervezése, a jó időbeosztás, mint a mostani járvány során – hívja fel a figyelmet a legnagyobb hazai hitelintézet. Az adatokból kiderül, hogy tízből hét ember tisztában is van azzal, hogy létezik az előre lefoglalt időpont mint lehetőség a bankfióki ügyintézés gyorsítására, az online időpontfoglalás rendszeres igénybevételét azonban mindössze a válaszadók 15 százaléka, időnkénti használatát pedig csak 29 százalékuk jelezte.

Amennyiben az ügyfél előre egyezteti az időpontot, megkíméli magát a bankfiók előtti hosszas sorban állástól Fotó: Katona Vanda

Márpedig, mint többnyire mindenhol, az előrelátás itt is kifizetődik, s ezt a válaszadók többségének saját tapasztalata is igazolja: a kutatásban résztvevők visszajelzései szerint előzetesen lefoglalt időpont esetén teendőiket gyorsabban el tudták intézni. Ilyenkor ugyanis az ügyfelet soron kívül fogadja a banki tanácsadó, és azt is ki lehet választani előre, hogy milyen ügyben szeretnénk tanácsadásra időpontot kérni. Legyen szó hitelekkel kapcsolatos kérdésről, bankszámlákról vagy bankkártyákról, megtakarítások vagy befektetések kezeléséről, vagy akár biztosításokkal kapcsolatos ügyintézésről.

A banki időpontfoglalásnak köszönhetően tervezhetőbbé válik a napunk, ami különösen nagy előny egy olyan időszakban, amikor a járvány miatt egyébként is célszerű teendőinket átgondolva és időnket jobban beosztva intézni ügyeinket.

 

Egyre jobban nő az igény a mobiltelefonos megoldásokra

Az OTP Bank egyik fő stratégiai célkitűzése digitális szolgáltatásainak a fejlesztése, amit a koronavírus-járványtól függetlenül, már évek óta folyamatosan végez. Az utóbbi időben a banki ügyintézésben is egyre jobban nő az igény a mobiltelefonos megoldások iránt, ezért a foglalási lehetőséget már telefonos applikációnkon, a SmartBankon keresztül is elérhetővé tette a bank. Az applikáció segítségével a bank ügyfelei bárhol, bármikor le tudják foglalni a kiválasztott szolgáltatásra alkalmas időpontot, majd a tanácsadók segítségével a fiókokban gyorsan, kényelmesen és biztonságosan tudják pénzügyeiket elintézni.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.