A pályázati dokumentációban az olvasható, hogy a közbeszerzést eredménytelennek minősítették, de „valószínűsíthetően” megismétlik majd. Az okokról a tömegközlekedési vállalat azt írta a Népszava megkeresésére, hogy az érdeklődő cégek részéről számos kérdés és észrevétel érkezett a társaság felé, ebből kifolyólag szükségessé vált a kiírás újbóli áttekintése. Erre viszont az ajánlattételi határidő közelsége miatt már nem volt lehetőség, ezért inkább visszavonulót fújtak.
Húsz busz árát pazarolták el eddig Karácsonyék a BKV reklámtenderén
Tovább tart a fejetlenség a BKV reklámtendere kapcsán: a két év halogatás után szeptember elején kiírt eljárás mindössze alig egy hónapot ért meg, október közepén már vissza is vonták – írja a Vg.hu.
A döntés változatlanul fenntartja a 2019 novemberében létrejött, Budapest és a BKV költségvetése szempontjából kifejezetten hátrányos állapotot.
Az akkor frissen főpolgármesterré választott Karácsony Gergely első intézkedéseinek egyikeként megtorpedózta a már csak aláírásra váró reklámtendert. A még a Tarlós-érában – hosszas huzavona után – lebonyolított közbeszerzésre a francia hátterű multi, a JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) érvényes ajánlatot nyújtott be és havi 142 millió, évi több mint 1,7 milliárd forintot fizetett volna a járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek négy plusz opcionálisan további négy évre szóló hasznosítási jogáért – derül ki a cikkből.
Csakhogy erre a pénzre máig nem ismert indokból a közgyűlés a főpolgármester indítványára nemet mondott, a megállapodás megszületését pedig egy határozattal ellehetetlenítette.
Ezzel érvényben maradt az az évtizedes modell, hogy a budapesti tömegközlekedés reklámfelületeit a Peron Reklám Kft. és a Promix Zrt. hasznosítja, amelyért havonta összesen 63,7, évente tehát körülbelül 765 millió forintot szed be a főváros a két cégtől. Ez körülbelül két és félszer kevesebb annál, mint amit a JCD ajánlott.
Karácsony Gergely ugyan azonnal megígérte, hogy új közbeszerzést folytatnak le a tárgyban, amely eredményeképp jóval magasabb összeghez jut majd hozzá Budapest, mindez azonban máig nem valósult meg.
Sőt, az immáron szinte napra pontosan két éve tartó helyzet súlyos veszteségeket termel: a BKV naponta nagyjából 2,6 millió, havonta mintegy 80 millió, évente csaknem egy milliárd forintot bukik – írja az oldal.
Tehát ebben az ügyben 2019 novemberétől 2021 októberéig majdnem kétmilliárd forintot égetett el a városvezetés, miközben a Covid-járvány nyomán bezuhant utasforgalom enyhítésére a tömegközlekedésnek minden forintra szüksége lenne. Nem beszélve arról, hogy a folyamatosan járműproblémákkal küszködő BKV-nak ebből az összegből hozzávetőlegesen húsz, teljesen új buszt is lehetett volna vásárolni.
Az eredeti cikk ITT érhető el.
Borítókép: MTI/Szigetváry Zsolt
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezVisszaesett a belső vándorlás
A belső mobilitásra is hatást gyakorolt, hogy tavaly kevesebb új lakás épült és a használtak piaca is zsugorodott.
Német autógyártók is bírálták a kínai e-járművekre vonatkozó uniós vám tervét
A protekcionizmus veszélyeire hívták fel a figyelmet.
Nemzetgazdasági Minisztérium: Nem értünk egyet a kínai gyártókat sújtó uniós védővámmal
A túlzott protekcionizmus nem megoldás a nemzetgazdasági miniszter szerint.
Eladják a magyar Foxpostot
A hazai startup a cseh Packeta befektetőihez kerülhet, amint a GVH rábólint a tranzakcióra.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Itt vannak a részletek: ezt tudjuk a magyar határt áttörő ukrán katonai járműről
Ekkora jutalmat kapnak a magyar futballisták – Gulácsi erre költi a pénzt
Brutálisan dögös: Balogh Edina bikinire vetkőzve pózolt a kamera előtt
Elképesztő telefont kapott Suhajda Szilárd özvegye: maga sem akarta elhinni, amit hallott
Ízléstelen? Durva kritika érte a várandós Kulcsár Edinát
Röpködnek a 15 százalék feletti hozamok, nehéz mellényúlni idén ezzel a befektetéssel
Karácsony nagyon nem örül a szavazatok újraszámlálásának
Rangsorolták a magyar cukrászdákat, ki nem találnád, melyik végzett az élen
Lemarad az Eb-ről, összetört a német válogatott játékos
Semjén Zsolt elárulta, kiutasítják-e a menekülteket, akik teherautóval törtek át az ukrán-magyar határon
Kiderült Pressman féltve őrzött titka
Újabb furcsaságok derültek ki a főpolgármester-választásról
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezVisszaesett a belső vándorlás
A belső mobilitásra is hatást gyakorolt, hogy tavaly kevesebb új lakás épült és a használtak piaca is zsugorodott.
Német autógyártók is bírálták a kínai e-járművekre vonatkozó uniós vám tervét
A protekcionizmus veszélyeire hívták fel a figyelmet.
Nemzetgazdasági Minisztérium: Nem értünk egyet a kínai gyártókat sújtó uniós védővámmal
A túlzott protekcionizmus nem megoldás a nemzetgazdasági miniszter szerint.
Eladják a magyar Foxpostot
A hazai startup a cseh Packeta befektetőihez kerülhet, amint a GVH rábólint a tranzakcióra.