Az Európai Bizottság által finanszírozott, magyarországi iskolákat és munkahelyeket célzó Befogadó terek elnevezésű program részeként útmutató készült „az iskolai zaklatás megelőzéséről” a pedagógusoknak. Bár az iskolai erőszaknak és a bullyingnak bárki áldozata lehet, a magyarországi „civil” szervezetek által összeállított kiadvány középpontjában elsősorban a szexuális és nemi kisebbséghez tartozó fiatalok állnak, mivel állításuk szerint az LMBTQ-fiatalok ellen elkövetett szóbeli, fizikai és online zaklatás és erőszak növekvő tendenciát mutat. Az Amnesty International Magyarország, a Háttér Társaság, a Labrisz Leszbikus Egyesület és a Budapest Pride ezért olyan ajánlásokat fogalmaz meg az oktatási intézmények vezetői és dolgozói számára, amelyek végeredményeként egy elfogadó légkör alakulhat ki.
Az LMBTQ-szervezetek javaslata szerint a sokszínűséget, mint értéket kell hangsúlyozni az iskolákban, amely teret ad annak, hogy a kisebbségekhez tartozó fiatalok és felnőttek felvállalják önmagukat, és merjenek beszélni arról is, amiben különböznek a többségtől. Ehhez kapcsolódva sokszínűséget közvetítő iskolai terek kialakítását tanácsolják, valamint a sokszínűség jegyében tematikus eseményeket, bullying- és diszkriminációellenes programok – köztük LMBTQ-tematikájú rendezvények, iskolai foglalkozások, tudásátadó alkalmak – megtartását javasolják.
Soroséknak nehezítést jelent a gyermekvédelmi törvény
Az útmutatóban megjegyzik azt is, hogy a 2021-ben elfogadott gyermekvédelmi törvény – amely tiltja a homoszexualitás és a transzneműség népszerűsítését a 18 éven aluliak számára, valamint a genderideológiát nem engedi be a kiskorúak közé az iskolákba – „számos ponton megnehezíti, hogy a fiatalok a számukra fontos tudáshoz hozzájussanak, de nem tilt meg minden lehetőséget a diákok hiteles tájékoztatására”.