Kézikönyv a stílusos élethez
A középosztálybeli, értelmiségi családból származó Pécsi Balázs idővel új pozícióinak köszönhetően más körökben kezdte el élni a mindennapjait, mint azelőtt. Felsőfokú tanulmányait a Miskolci Egyetemen végezte, többek között operatív vezetője volt a Polgári Otthon, majd a Gentlemen’s Choice magazinnak. 2018-ban saját blogot indított The Gentleman’s Review néven, munkái az Index, a MediaFuture, a We Love Budapest és az Igényesférfi.hu oldalon olvashatók. Jól tudjuk, a legváratlanabb és idegen szituációkban az egyénnek hamar ki kell ismernie magát, a megoldás pedig sokszor többtucatnyi könyv fellapozása. Ez Pécsi Balázzsal sem történet másképp, így amikor már magabiztosan mozgott a luxuskörnyezetben, úgy döntött, egy kötetbe rendezi mindazt, amit érdemes tudnunk a stílusos életről.
Tanácsok a mai kor emberének
Az Inda Press Kft. gondozásában megjelent, nyolcvan fejezetből álló, gazdagon illusztrált Stílusgourmand sajtóbemutatója egy teadélután keretében zajlott le a Four Seasons Hotelben. A résztvevőket elsőként Starcz Ákos, az Index vezérigazgatója köszöntötte, majd a szerzővel Kálmán Szonja, a Dívány vezető szerkesztője beszélgetett.
Nagyon sok jó stíluskönyv és etikettgyűjtemény jelent meg már magyar nyelven, a cél tehát nem az volt, hogy kiadjunk egy újabbat
– fogalmazott Pécsi Balázs, majd hozzátette: a célja az volt, hogy átadjon egy személetmódot és hogy kifejezetten a mai kor emberéhez szóljon.
A szemléletmód azt is jelenti, hogy több témakört érint a Stílusgourmand: divat, lakberendezés, gasztronómia, utazás, etikett és életstílus – a felhozatal egy printmagazin felépítésére hasonlít.
– Van egy olyan aspektusa is a témák sorrendjének, hogy miként alakulnak a költések a közép-európai régióban. Vagyis előszeretettel költünk inkább arra, amit minél több ember lát, ez általában a külső, legyen szó szépészeti beavatkozásokról, kozmetikumokról, ruházatról vagy éppen ékszerekről. S csak ezután következnek az egyéb tárgyak, például autók, telefonok. Majd szépen eljutunk addig, amit kevésbé lát a többség – magyarázta a luxusszakértő.
Képek a mesterséges intelligencia által
– A legfontosabb szempont volt, hogy olvasóbarát legyen a kiadvány – hangsúlyozta Pécsi Balázs. Ezt szolgálja a tartalmi tagolás és a könyvtárgy egésze, például az, hogy puha kötésű a Stílusgourmand. A vízfestékhatású, meseszerű illusztrációkat pedig mesterséges intelligenciával generálta a szerző.
A könyvbe közel háromszáz kép került be, ehhez nyolc- és tízezer közötti képmennyiséget generáltam le
– árulta el a Pécsi Balázs.
Stíluskalauz mindenkinek
Jogosan fogalmazódik meg bennünk az a kérdés, mégis kinek érdemes forgatni a több mint kétszáz oldalas kiadványt, hiszen – valljuk be – többségünk aligha teázik mindennap arisztokratákkal.
A könyv nem az elitnek szól
– szögezte le az író, amikor a célcsoportjáról kérdezte Kálmán Szonja. Hozzátette: a hétköznapi embereknek ajánlja a kiadványt, ami számos nehézség elé is állította az írási folyamat alatt, hiszen van olyan része, ami valakinek alapvetés, valakinek viszont teljesen új információ.
Arról, hogy manapság mit jelent a luxus, elmondta:
A luxus szó megosztó, ugyanis mindenkinek mást jelent a luxus.
Egy kisgyermekes anyukának lehet, hogy két óra énidőt jelent, másnak meg az a luxus, ha a Bulgariban vásárol. Hozzátette, létezik az elérhető luxus fogalma, ami például egy impozáns környezetben eltöltött ötórai tea, de egy drágább napszemüveg megvásárlása is. Tehát nem engedjük meg magunknak naponta, de akár havonta, félévente vagy évente igen.
Olybá tűnik, manapság már egycsipetnyi luxus nem elérhetetlen, de a minőségi élet, a stílusunk megtalálása és az etikett ismerete sem csak az anyagi helyzetünktől függ.