Hetvenöt éves az Utasellátó

A cél az, ha egy utas igénybe veszi a szolgáltatást, akkor úgy szálljon le a vonatról, hogy szívesen visszatérne.

Forrás: mavcsoport.hu2023. 11. 25. 13:07
Baross tér, a Keleti pályaudvar indulási oldala. A MÁV Utasellátó Vállalatának hidegkonyhai szakácsai egy vetélkedő alkalmával. Fotó: Fortepan / Bauer Sándor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megnyílt az Utasellátó alapításának 75. évfordulója alkalmából az egynapos jubileumi kiállítás Budapesten, a Keleti pályaudvaron – közölte a MÁV.

A Keleti pályaudvar 6. vágányán álló szerelvényen az érdeklődők megtekinthetik az Utasellátó 75 éves működése során szolgálatba állított étkezőkocsikat, amelyeken fizetős vendéglátás működik a rendezvény ideje alatt. A Lotz-teremben pedig bemutatják a vasúti vendéglátás ikonikus szervezetének történetét, emellett színes programokkal várják a látogatókat – olvasható a közleményben.

Hetvenöt éve, 1948. november 24-én jött létre a mai Utasellátó szervezet jogelődje, az Utasellátó Nemzeti Vállalat.

Három éve, 2020-ban a MÁV–Start keretén belül működő Utasellátó Igazgatóság újjászerveződött. Napjainkban több mint négyszáz munkatárs dolgozik azon, hogy a lehető legjobb vendéglátási szolgáltatást tudják biztosítani az utasok számára az étkező-, bisztró-, háló- vagy fekvőhelyes kocsival közlekedő vonatokon és két budapesti helyszínen is.

Az Utasellátó úgy újult meg, hogy közben meg tudott maradni olyannak, amilyen régen volt.

– Ma már harmincöt hazai gyártású, első osztályú, prémium- és bisztrószakasszal rendelkező kocsi közlekedik az ország meghatározó vasútvonalain, így Miskolc, Nyíregyháza, Záhony, Pécs és Szeged felé, nyaranta pedig Tapolcára. Évtizedes távlatban az idén közlekedett a legtöbb vonat fedélzeti vendéglátással, naponta kilencvenöt vonatunk járta a síneket étkezőkocsival vagy bisztrókocsival, ezek közül tíz nemzetközi, a többi pedig belföldi járat – mondta dr. Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója.

– A cél az, hogy az utazási élmény fokozásán keresztül, az utazást kiegészítő szolgáltatások biztosítása révén az Utasellátó hozzájáruljon a vasúti személyszállítás versenyképességének növeléséhez, ha egy utasunk igénybe veszi az étkező-, bisztró vagy akár a háló- vagy fekvőhelyes kocsijainkat, akkor úgy szálljon le a vonatról, hogy vendégként foglalkoztak vele és olyan színvonalú ellátásban részesült, hogy szívesen visszatérne. Szeretnénk, ha az Utasellátó a vonatok mellett ismét megjelenne az állomási vendéglátásban is a forgalmasabb csomópontokban, bővítve az ezeken a helyszíneken igénybe vehető szolgáltatások körét – közölte dr. Mosóczi László, a MÁV–Start vezérigazgatója.

Ez a szervezet, mint minden más, túl van szebb és nehezebb napokon, de mára azt gondolom, kijelenthető, hogy az Utasellátó fénykorát éli.

– mondta Dibáczi Tamás, az Utasellátó igazgatója.

Borítókép: Baross tér, a Keleti pályaudvar indulási oldala. A MÁV Utasellátó Vállalatának hidegkonyhai szakácsai egy vetélkedő alkalmával (Fotó: Fortepan/Bauer Sándor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.