A „pénztárcája” bánta a naivitását annak a szombathelyi férfinak, aki bankkártyájának minden adatát megadta egy kétes hitelességű sms-es üzenetre válaszolva – számolt be a honlapján a rendőrség.
Egy – látszólag – csomagküldő szolgálattól érkező üzenet alapján a férfi az ott kapott linkre kattintva megadta a bankkártyájának adatait, a CVC-kódot és a lejárati időt, továbbá egy mobilfizetési megoldáshoz kapott kódot is. Ezt követően a számlájának terhére egy távol-keleti országban vásároltak ismeretlen csalók.
Semmilyen körülmények között nem szabad megadni a bankkártya adatokat „csomagküldő szolgálatoktól” érkező értesítések alapján
– hívta fel a figyelmet a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság. Hozzátették: ennek ellenére sajnos azonban még sokan jóhiszeműen megteszik ezt.
A rendőrség megosztott néhány olyan szempontot, ami alapján könnyen beazonosíthatók az ilyen jellegű csalások:
- Ha csomagot vár, ellenőrizze a kapott üzenet telefonszámát! Magyarország nemzetközi előhívó száma +36. Ha nem így kezdődik a küldő száma, mindenképpen gyanakodjon!
- Azért, mert ugyanarra a szolgáltatóra hivatkozik az üzenet, akitől ön csomag érkezését várja, még egyáltalán nem biztos, hogy onnét is keresik!
- A csomagküldő szolgálatok soha nem kérik el a bankszámlájának, valamint a bankkártyájának adatait, illetve a CVC-kódot sem. Csak a névre, a szállítási címre, illetve a közvetlen elérhetőségekre (telefon, e-mail) van szükségük. Ezeket az információkat azonban a rendelés leadásakor a webshop részére kell megadni. Ők veszik fel a kapcsolatot a szállítást végző vállalkozással, majd adják át részére ezeket az adatokat.
Mint arról a Magyar Nemzet is beszámolt, az internetes csalók nem lusták az ünnepi időszakban sem, ilyenkor sokkal több jóhiszemű vásárlót tudnak átverni, mint az év más időszakában. Leggyakrabban e-mailek, sms-ek, közösségi üzenetek formájában, csomagküldő szolgálatok nevében működő bűnözők próbálják becsapni az embereket.