A római kormány már márciusban jóváhagyta a vitatott terv költségkeretét, most csak annak tényleges felszabadítása történt meg. Az illetékes kormányközi bizottság felszabadította a két milánói metróvonal és a Genova és Milánó közötti gyorsvasút építésére szánt keretösszeget is, a beruházásokra összesen 8,8 milliárd eurót fordít a kormány.
A közel 30 halálos áldozatot követelő októberi szicíliai földcsuszamlások után a tervet – amelyet környezetvédők már korábban is bíráltak – civil szervezetek és politikai vezetők túl költségesnek és fölöslegesnek találták, Silvio Berlusconi miniszterelnök azonban dacolva a terv ellenzőinek nyomásával bejelentette, hogy decemberben megkezdődnek a 6 milliárd eurós beruházás munkálatai a Messinai-szorosban.
Az olasz szárazföldet Szicíliával összekötő híd 3,7 kilométer hosszú lenne és 64 méterrel a tengerszint felett húzódna. Raffaelle Lombardo, a szicíliai régió vezetője szerint az alapkövét december 23-án helyeznék el. A tervet már Berlusconi korábbi kormánya is szorgalmazta, majd Romano Prodi balközép kormánya elvetette.
(MTI)

Egészen elképesztő dolog derült ki Sztálinról, a hidegvérű diktátorról