Jellemző a hazai optikai piacra, hogy mind a nagykereskedők, mind az optikai üzletek száma folyamatosan nő, s így egyre élesebbé válik a konkurenciaharc. – A nagykereskedők specializálódnak, igyekeznek néhány márkára, gyártóra koncentrálni. Nehéz stabil vevőkört kialakítani, a rengeteg utazás, a termékek gyors változása a divathullámok szerint az áruk „beragadásával” járhat. Problémát jelent, hogy elárasztották az országot az olcsó, gyenge minőségű kínai termékekkel. Itt nincs alkatrészpótlás, a nagykereskedő részéről olcsóbb kicserélni a keretet. Azért nagyon reméljük, hogy nem ez a tendencia folytatódik – mondja Reider László, az Optika Egyesület elnöke.
Reider László arról számol be, hogy az uniós csatlakozás kapcsán attól tart a hazai látszerész-társadalom, hogy megjelennek a nagy nyugat-európai láncok. Az elnök szerint egyetlen megoldásként a szolgáltatás minőségének emelése, a vevőbarát, személyes kontaktuson alapuló munka jöhet szóba. – Szerencsére sok látszerész úgy gondolja, együtt többre mehetnek, ezért közbeszerzési társaságok alakulnak, hogy nagyobb hatékonysággal tudjanak fellépni a gyártókkal szemben. Egységes marketinggel, reklámokkal, külalakkal, minőséggel költségkímélőbben tudják piaci helyzetüket megerősíteni, bár ezt még tanulnunk kell – fűzi hozzá a szakember.
Az Optika Egyesület elnöke óriási problémaként említi a tájékoztatás, az oktatás hiányát. A lakosság felének szüksége lenne optikai korrekcióra, erről viszont mégsem tud szinte senki semmit.
Olimpiai bajnokveréssel elképesztő magyar siker született a vívó-világbajnokságon
