Kampányhangulat a postások körében

A Magyar Posta Rt. független szakszervezetei szerint a nagypolitikai küzdelmek hangulatát idéző kampány folyik a vállalatnál a közelgő üzemitanács-választások miatt.

Bákonyi Ádám
2004. 06. 28. 20:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakszervezetek reprezentativitását eldöntő választás tétje, hogy kik képviselhetik a munkavállalókat a társaság felügyelőbizottságában. – Valótlanságok, hazugságok sorát tartalmazza a független szakszervezetekre nézve a „régi” Postásszakszervezet (PSZ) választási szórólapja – mondta lapunknak Ádám István. A szintén független Pofész elnökének tudomása szerint a szórólapot ráadásul a munkáltató segítségével küldték ki a dolgozóknak. „Mások csak harcolnának, mi kiharcoljuk” – olvasható a Ron Werber által irányított MSZP-kampányból ismerős formula a PSZ választási dokumentumában. Ebben a PSZ például a munkahelyek megtartását tűzi ki célul, noha csak az elmúlt két évben hatezer dolgozót bocsátottak el – mondta Ádám István. A cég felügyelőbizottságában – jegyezte meg – ráadásul csak a PSZ képviselői vannak jelen, akik így tudtak a posta modernizációjával járó elbocsátásokról. Ádám István elfogadhatatlannak nevezte, hogy a munkáltató különböző módszerekkel megakadályozza, hogy a Pofész delegáltjai is jelen legyenek a szavazatszedő bizottságokban. Az érdekvédő szerint mindez azért történik, mert a vállalatnak szüksége van a döntéseihez asszisztáló „házi szakszervezetre”. Tomecskó Tamás, a posta szóvivője nem kívánta kommentálni a „szakszervezetek közötti választási vitát”. Tomecskó a Pofész postát érintő állításait tagadta, így azokra nem kívánt reagálni. Mundruczó Kornél PSZ-elnök elérhetetlen volt lapunk számára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.