Strapapalack a Borsoditól

Nagy Ottó
2004. 06. 14. 17:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Borsodi Sörgyár Rt. szempontjából az idei év is forradalminak tekinthető, hiszen a cég ismét előállt egy újdonsággal. Most az úgynevezett strapapalackkal rukkolt elő, és az új csomagolással eddig ismeretlen fogyasztói űrmértéket is kínál a fogyasztóknak. A 0,75 literes műanyag palack csomagolása teljesen gázzáró, ami azt jelenti, hogy ugyanúgy megőrzi az abba töltött sör minőségét, mint az üvegpalack, plusz könnyű és törhetetlen – ismertette Bognár Gyula, a sörgyár vezérigazgatója.
A Borsodi Sörgyár Rt. a q-pack palackot a kényelmi csomagolások egyik alternatívájaként vezette be. – Nem számítottunk arra, hogy jelentős átrendeződés mehet végbe ennek hatására a piacon – tette hozzá Fehér Imre kommunikációs igazgató. A 0,75 literes kiszerelésű Borsodi mellett májusban megjelent a 0,66 literes q-pack palackban a Stella Artois is.
A Borsodi Sörgyár forgalma 9,2 százalékkal nőtt tavaly, adózás előtti eredménye pedig két számjegyű, 15,1 százalékkal emelkedett, miközben a társaság 2,3 millió hektoliternyi sört értékesített 2003-ban. A sörgyár tavaly az első kilenc hónapban 5,7 milliárd forintos adózás előtti eredményt ért el, ami megegyezik a teljes 2002. évivel. A cég nettó árbevétele 2003 első három negyedévében elérte a 31,7 milliárd forintot, amely hat százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakának árbevételét. A társaság tavaly november elején eladta malátagyárát az Albadomo nevű dunaújvárosi cégnek, profiltisztítással indokolva a lépést, mondván, hogy a jövőben elsősorban a sörgyártásra és -értékesítésre kívánnak koncentrálni.
A trendekről Bognár Gyula elmondta: mind a hazai, mind a nemzetközi sörpiacon jellemző, hogy a meghatározó márkák egyre elegánsabb, a márkát egyedivé tévő csomagolásban jelennek meg, illetve kerülnek a vásárlókhoz. Ehhez igazodott a Stella Artois dombornyomott, visszaváltható palackja; ez a sör ilyen minőségi kiszerelésben kapható már hónapok óta.
Tavaly év elején vezették be a hazai piacra a Borsodi Sörgyár Rt. tulajdonosának, az Interbrew-nak az egyik meghatározó márkáját, a Beck’st, amely mára sokkal elérhetőbbé vált a magyar vásárlóknak is, mert megkezdődött a márka hazai gyártása.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.