A Borsodi Sörgyár Rt. szempontjából az idei év is forradalminak tekinthető, hiszen a cég ismét előállt egy újdonsággal. Most az úgynevezett strapapalackkal rukkolt elő, és az új csomagolással eddig ismeretlen fogyasztói űrmértéket is kínál a fogyasztóknak. A 0,75 literes műanyag palack csomagolása teljesen gázzáró, ami azt jelenti, hogy ugyanúgy megőrzi az abba töltött sör minőségét, mint az üvegpalack, plusz könnyű és törhetetlen – ismertette Bognár Gyula, a sörgyár vezérigazgatója.
A Borsodi Sörgyár Rt. a q-pack palackot a kényelmi csomagolások egyik alternatívájaként vezette be. – Nem számítottunk arra, hogy jelentős átrendeződés mehet végbe ennek hatására a piacon – tette hozzá Fehér Imre kommunikációs igazgató. A 0,75 literes kiszerelésű Borsodi mellett májusban megjelent a 0,66 literes q-pack palackban a Stella Artois is.
A Borsodi Sörgyár forgalma 9,2 százalékkal nőtt tavaly, adózás előtti eredménye pedig két számjegyű, 15,1 százalékkal emelkedett, miközben a társaság 2,3 millió hektoliternyi sört értékesített 2003-ban. A sörgyár tavaly az első kilenc hónapban 5,7 milliárd forintos adózás előtti eredményt ért el, ami megegyezik a teljes 2002. évivel. A cég nettó árbevétele 2003 első három negyedévében elérte a 31,7 milliárd forintot, amely hat százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakának árbevételét. A társaság tavaly november elején eladta malátagyárát az Albadomo nevű dunaújvárosi cégnek, profiltisztítással indokolva a lépést, mondván, hogy a jövőben elsősorban a sörgyártásra és -értékesítésre kívánnak koncentrálni.
A trendekről Bognár Gyula elmondta: mind a hazai, mind a nemzetközi sörpiacon jellemző, hogy a meghatározó márkák egyre elegánsabb, a márkát egyedivé tévő csomagolásban jelennek meg, illetve kerülnek a vásárlókhoz. Ehhez igazodott a Stella Artois dombornyomott, visszaváltható palackja; ez a sör ilyen minőségi kiszerelésben kapható már hónapok óta.
Tavaly év elején vezették be a hazai piacra a Borsodi Sörgyár Rt. tulajdonosának, az Interbrew-nak az egyik meghatározó márkáját, a Beck’st, amely mára sokkal elérhetőbbé vált a magyar vásárlóknak is, mert megkezdődött a márka hazai gyártása.

Rokonok és barátnők szólaltak meg a vajtai tragédia után – barátnők szenvedtek balesetet