Elmarad az idei szezon a tavalyi, kiemelkedő eredményeket hozó évtől, mert most hűvösebb volt az időjárás és több csapadék esett, mint tavaly, s kevesebb volt az igazán napos órák száma is. Ennek ellenére – tekintettel a körülményekre – az idén sem panaszkodunk – nyilatkozta lapunknak Sommer Ádám, a Nestlé Schöller Kft. senior brand menedzsere. Továbbra is igen erős az idényjelleg, nem lehet kiegyenlített szezonról beszélni. A különbség akkora, hogy egy-egy jó nyári nap forgalma elérheti egy egész téli hónapban értékesített mennyiség nagyságát.
Ezzel együtt a piac egyre nyitottabbá vált, köszönhetően az uniós csatlakozásnak, mert azóta a jégkrémek is szabadon áramlanak be az országba, így gyakran olyan termékek is megtalálhatóak a boltokban, amelyek nem hazai gyártóktól származnak, de olcsón elérhetők – tette hozzá Sommer Ádám. – A Schöller vezető terméke az impulzusjégkrémek között a Boci jégkrémcsalád, illetve a tölcséres Extreme, amelyet ez évben vezettünk be a piacra. A gyerekek pedig – egyáltalán nem meglepő módon – a Nesquick jégkrémünket szeretik a legjobban – mondta Sommer Ádám, aki családi termékeik közül az idén bevezetett, s a fogyasztóknak tizenkét ízben kínált La Cremeria termékcsaládot emelte még ki, a hagyományosan kedvelt Leo extra jégkrémek mellett. Az éves jégkrémfogyasztás személyenként átlagosan 2,5 liter, de a Schöller részesedésére vonatkozóan nehéz adatot mondani, mert az kategóriánként, valamint szegmensenként teljesen eltérő – vázolta a szakember, aki piaci részesedésüket átlagosan harmincszázalékosra taksálja.
Karcsúsít a Nestlé. A közelmúltban a Nestlé – mivel igyekszik fő tevékenységi körére összpontosítani – eladta az Eismann szállítmányozási vállalatot egy pénzügyi befektetőcsoportnak. Az eladási árat nem hozták nyilvánosságra, s az ügylet még vár az illetékes hatóságok jóváhagyására. A Düsseldorf melletti, mettmanni székhelyű Eismann fagyasztotttt termékek közvetlen lakossági értékesítésével foglalkozik. A Németországra, Olaszországra, Franciaországra, Spanyolországra, Svájcra, Hollandiára, Belgiumra és Ausztriára kiterjedő tevékenysége tavaly 750 millió svájci frank (497 millió euró) értékesítési árbevételt termelt. A Nestlé 2001-ben vásárolta meg a Schöllertől a vállalatot.