A piac harmada a Schölleré

J É G K R É M P I A C

Nagy Ottó
2004. 07. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elmarad az idei szezon a tavalyi, kiemelkedő eredményeket hozó évtől, mert most hűvösebb volt az időjárás és több csapadék esett, mint tavaly, s kevesebb volt az igazán napos órák száma is. Ennek ellenére – tekintettel a körülményekre – az idén sem panaszkodunk – nyilatkozta lapunknak Sommer Ádám, a Nestlé Schöller Kft. senior brand menedzsere. Továbbra is igen erős az idényjelleg, nem lehet kiegyenlített szezonról beszélni. A különbség akkora, hogy egy-egy jó nyári nap forgalma elérheti egy egész téli hónapban értékesített mennyiség nagyságát.
Ezzel együtt a piac egyre nyitottabbá vált, köszönhetően az uniós csatlakozásnak, mert azóta a jégkrémek is szabadon áramlanak be az országba, így gyakran olyan termékek is megtalálhatóak a boltokban, amelyek nem hazai gyártóktól származnak, de olcsón elérhetők – tette hozzá Sommer Ádám. – A Schöller vezető terméke az impulzusjégkrémek között a Boci jégkrémcsalád, illetve a tölcséres Extreme, amelyet ez évben vezettünk be a piacra. A gyerekek pedig – egyáltalán nem meglepő módon – a Nesquick jégkrémünket szeretik a legjobban – mondta Sommer Ádám, aki családi termékeik közül az idén bevezetett, s a fogyasztóknak tizenkét ízben kínált La Cremeria termékcsaládot emelte még ki, a hagyományosan kedvelt Leo extra jégkrémek mellett. Az éves jégkrémfogyasztás személyenként átlagosan 2,5 liter, de a Schöller részesedésére vonatkozóan nehéz adatot mondani, mert az kategóriánként, valamint szegmensenként teljesen eltérő – vázolta a szakember, aki piaci részesedésüket átlagosan harmincszázalékosra taksálja.



Karcsúsít a Nestlé. A közelmúltban a Nestlé – mivel igyekszik fő tevékenységi körére összpontosítani – eladta az Eismann szállítmányozási vállalatot egy pénzügyi befektetőcsoportnak. Az eladási árat nem hozták nyilvánosságra, s az ügylet még vár az illetékes hatóságok jóváhagyására. A Düsseldorf melletti, mettmanni székhelyű Eismann fagyasztotttt termékek közvetlen lakossági értékesítésével foglalkozik. A Németországra, Olaszországra, Franciaországra, Spanyolországra, Svájcra, Hollandiára, Belgiumra és Ausztriára kiterjedő tevékenysége tavaly 750 millió svájci frank (497 millió euró) értékesítési árbevételt termelt. A Nestlé 2001-ben vásárolta meg a Schöllertől a vállalatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.