Egyre kedveltebb az ízesített ásványvíz

Á s v á n y v í z - é s ü d í t ő i t a l - p i a c

Nagy Ottó
2004. 07. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az üdítőitalok közül Magyarországon legdinamikusabban az ízesített ásványvizek piaca fejlődött: ezeket a termékeket kétszer annyian vásárolták például 2003-ban, mint 1999-ben – derült ki a TGI Globális Fogyasztó Barométer felméréséből.
A 16 ország piacát vizsgáló kutatás szerint bár egyre népszerűbbek az egészséges üdítőitalok, a szénsavas üdítők fogyasztása mégis általánosabb világszerte, mint a gyümölcsléé és az üveges ásványvízé. Tizenegy országban – köztük Magyarországon is – a szénsavas üdítőket részesítik előnyben, bár nálunk az ásványvízfogyasztók száma évről évre jelentősen nő, sőt 2003-ban bekövetkezett az „átfordulás” is, mert ekkor mind a kólákat, mind az egyéb szénsavas üdítőitalokat kevesebben fogyasztották, mint az ásványvizet. Míg 1999-ben még csak a lakosság 48 százaléka, addig 2003-ban már 68 százaléka vásárolt rendszeresen ásványvizet. A fogyasztók körében a szénsavas fajta jóval népszerűbb: majdnem háromszor annyian fogyasztják, mint a szénsavmentes változatokat.
Magyarországon a kólák piaca stagnál – a vásárlók 73 százaléka fogyasztotta tavalyelőtt és tavaly is –, és megállt az egyéb üdítők népszerűsödése is. Itthon az utóbbi években a legdinamikusabban az ízesített ásványvizek piaca fejlődött: az 1999-es hat százalékról 2003-ra megduplázódott az ezen ásványvizet fogyasztók aránya.



Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.