Az üdítőitalok közül Magyarországon legdinamikusabban az ízesített ásványvizek piaca fejlődött: ezeket a termékeket kétszer annyian vásárolták például 2003-ban, mint 1999-ben – derült ki a TGI Globális Fogyasztó Barométer felméréséből.
A 16 ország piacát vizsgáló kutatás szerint bár egyre népszerűbbek az egészséges üdítőitalok, a szénsavas üdítők fogyasztása mégis általánosabb világszerte, mint a gyümölcsléé és az üveges ásványvízé. Tizenegy országban – köztük Magyarországon is – a szénsavas üdítőket részesítik előnyben, bár nálunk az ásványvízfogyasztók száma évről évre jelentősen nő, sőt 2003-ban bekövetkezett az „átfordulás” is, mert ekkor mind a kólákat, mind az egyéb szénsavas üdítőitalokat kevesebben fogyasztották, mint az ásványvizet. Míg 1999-ben még csak a lakosság 48 százaléka, addig 2003-ban már 68 százaléka vásárolt rendszeresen ásványvizet. A fogyasztók körében a szénsavas fajta jóval népszerűbb: majdnem háromszor annyian fogyasztják, mint a szénsavmentes változatokat.
Magyarországon a kólák piaca stagnál – a vásárlók 73 százaléka fogyasztotta tavalyelőtt és tavaly is –, és megállt az egyéb üdítők népszerűsödése is. Itthon az utóbbi években a legdinamikusabban az ízesített ásványvizek piaca fejlődött: az 1999-es hat százalékról 2003-ra megduplázódott az ezen ásványvizet fogyasztók aránya.
Magyar siker Párizsban. Mint korábban megírtuk, magyar siker született az idei párizsi ásványvíz-világkiállításon, a szénsavmentes kategóriában a világ legjobb vizének a Duna–Tisza közén működő Szentkirályi Ásványvíz Kft. terméke bizonyult. Balogh Sándor, a cég alapító-tulajdonosa elmondta: az ősi tiszta vizekre jellemző ózondús illatú, édesvíz ízű szentkirályi ásványvíz fogyasztása mindenki számára, köztük csecsemők részére is ajánlott. Nitrit- és nitrátmentes, alacsony a nátrium-klorid-tartalma, és az emberi szervezet számára létfontosságú ásványi anyagokat – így a csontépítéshez nélkülözhetetlen kalcium-ionokat és az anyagcsere, a szív-, érrendszer normális működését segítő magnézium-ionokat – is tartalmaz.