Az üdítőitalok közül Magyarországon legdinamikusabban az ízesített ásványvizek piaca fejlődött: ezeket a termékeket kétszer annyian vásárolták például 2003-ban, mint 1999-ben – derült ki a TGI Globális Fogyasztó Barométer felméréséből.
A 16 ország piacát vizsgáló kutatás szerint bár egyre népszerűbbek az egészséges üdítőitalok, a szénsavas üdítők fogyasztása mégis általánosabb világszerte, mint a gyümölcsléé és az üveges ásványvízé. Tizenegy országban – köztük Magyarországon is – a szénsavas üdítőket részesítik előnyben, bár nálunk az ásványvízfogyasztók száma évről évre jelentősen nő, sőt 2003-ban bekövetkezett az „átfordulás” is, mert ekkor mind a kólákat, mind az egyéb szénsavas üdítőitalokat kevesebben fogyasztották, mint az ásványvizet. Míg 1999-ben még csak a lakosság 48 százaléka, addig 2003-ban már 68 százaléka vásárolt rendszeresen ásványvizet. A fogyasztók körében a szénsavas fajta jóval népszerűbb: majdnem háromszor annyian fogyasztják, mint a szénsavmentes változatokat.
Magyarországon a kólák piaca stagnál – a vásárlók 73 százaléka fogyasztotta tavalyelőtt és tavaly is –, és megállt az egyéb üdítők népszerűsödése is. Itthon az utóbbi években a legdinamikusabban az ízesített ásványvizek piaca fejlődött: az 1999-es hat százalékról 2003-ra megduplázódott az ezen ásványvizet fogyasztók aránya.
XIV. Leó pápa a fiataloknak üzent
