Itthon a kólaíz a legnépszerűbb

Á s v á n y v í z - é s ü d í t ő i t a l - p i a c

Nagy Ottó
2004. 07. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mennyiségben és értékben is visszaesett a kiskereskedelmi forgalomban értékesített szénsavas üdítőitalok aránya a 2003 áprilisától 2004 májusáig terjedő időszakban. Az eladások mennyisége négy, értéke pedig több mint két százalékkal maradt alatta az előző azonos időszak eredményeinek. Nőttek viszont a kereskedelmi márkás termékek eladási mutatói: a vizsgált időszakban mennyiségben négy-, értékben pedig hatszázalékos volt bővülésük az előző azonos 12 hónaphoz viszonyítva. Ezzel mennyiségi részesedésük megközelítette a 19 százalékot, értékben pedig a piac tizedét adták – derül ki az ACNielsen felméréséből.
A kiszerelések között a kétliteres termékek alkották a mennyiségi piac háromnegyedét. A 2,5 literes palackok a forgalom nyolc, a félliteresek pedig 5,9 százalékát adták. Értékben mások az arányok: a kétliteresek 63,5 százalékos részesedést szereztek, a félliteresek 16,6, a 2,5 literesek pedig 6,6 százalékos piacrészesedést értek el, miközben tovább hódítottak a nem visszaváltható műanyag palackok. A vizsgált 12 hónapban ugyanis a szénsavas üdítőitalok már több mint négyötöde került egyutas palackban a fogyasztókhoz.
A kólaíz még mindig népszerű, az összes eladott szénsavas üdítő 44,9 százaléka képviselte ezt az ízvilágot. A narancs íz 17,3, a szőlő 6,4 százalékos mennyiségi részesedést szerzett a 2003. áprilisától 2004. májusáig terjedő kumulált évben. 1,8 százalékpontos csökkenéssel 5,4 százalékra szorult vissza a lemon-lime termékek mennyiségi részesedése, 0,6 százalékpontot nőtt viszont a citrom ízesítésű szénsavasoké. A tonikok stabilan tartották háromszázalékos menynyiségi piacrészüket. A szénsavas üdítőital-piacon a Coca-Cola és a Pepsi mellett a helyi márkák a mennyiségi eladások 17 százalékával részesedtek a vizsgált időszakban, s ezzel értékben 10,8 százalékot szereztek. A termékek kiskereskedelmi forgalmazásában az 50 négyzetméternél kisebb alapterületű boltok hasították ki a legnagyobb szeletet a 2003 áprilisától 2004 májusáig terjedő kumulált évben, a mennyiségi eladások 28,6 százalékát ezekben bonyolították le. Az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházak a termékek 22, a 401–1000 négyzetméteres eladóhelyek pedig további 17,1 százalékát forgalmazták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.