Mennyiségben és értékben is visszaesett a kiskereskedelmi forgalomban értékesített szénsavas üdítőitalok aránya a 2003 áprilisától 2004 májusáig terjedő időszakban. Az eladások mennyisége négy, értéke pedig több mint két százalékkal maradt alatta az előző azonos időszak eredményeinek. Nőttek viszont a kereskedelmi márkás termékek eladási mutatói: a vizsgált időszakban mennyiségben négy-, értékben pedig hatszázalékos volt bővülésük az előző azonos 12 hónaphoz viszonyítva. Ezzel mennyiségi részesedésük megközelítette a 19 százalékot, értékben pedig a piac tizedét adták – derül ki az ACNielsen felméréséből.
A kiszerelések között a kétliteres termékek alkották a mennyiségi piac háromnegyedét. A 2,5 literes palackok a forgalom nyolc, a félliteresek pedig 5,9 százalékát adták. Értékben mások az arányok: a kétliteresek 63,5 százalékos részesedést szereztek, a félliteresek 16,6, a 2,5 literesek pedig 6,6 százalékos piacrészesedést értek el, miközben tovább hódítottak a nem visszaváltható műanyag palackok. A vizsgált 12 hónapban ugyanis a szénsavas üdítőitalok már több mint négyötöde került egyutas palackban a fogyasztókhoz.
A kólaíz még mindig népszerű, az összes eladott szénsavas üdítő 44,9 százaléka képviselte ezt az ízvilágot. A narancs íz 17,3, a szőlő 6,4 százalékos mennyiségi részesedést szerzett a 2003. áprilisától 2004. májusáig terjedő kumulált évben. 1,8 százalékpontos csökkenéssel 5,4 százalékra szorult vissza a lemon-lime termékek mennyiségi részesedése, 0,6 százalékpontot nőtt viszont a citrom ízesítésű szénsavasoké. A tonikok stabilan tartották háromszázalékos menynyiségi piacrészüket. A szénsavas üdítőital-piacon a Coca-Cola és a Pepsi mellett a helyi márkák a mennyiségi eladások 17 százalékával részesedtek a vizsgált időszakban, s ezzel értékben 10,8 százalékot szereztek. A termékek kiskereskedelmi forgalmazásában az 50 négyzetméternél kisebb alapterületű boltok hasították ki a legnagyobb szeletet a 2003 áprilisától 2004 májusáig terjedő kumulált évben, a mennyiségi eladások 28,6 százalékát ezekben bonyolították le. Az ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházak a termékek 22, a 401–1000 négyzetméteres eladóhelyek pedig további 17,1 százalékát forgalmazták.

Rokonok és barátnők szólaltak meg a vajtai tragédia után – barátnők szenvedtek balesetet