A japán Toyota Motor Corp. 7,39 millió járműre emelte az idei csoportszintű értékesítésre vonatkozó előrejelzését a korábbi 7,08 milliós becslésről. A Toyotát a tengerentúli – köztük az európai – piacok szárnyaló eladásai segítik a jobb értékesítési mutatók teljesítésében. A világ második autógyártója – benne a Daihatsu Motor Co. Ltd. és a teherjárműgyártó Hino Motors Ltd., valamint a Lexus – 6,78 millió járművet adott el 2003-ban. A Toyota márkából a csoport 6,61 millió jármű eladását várja az idén a decemberi 6,33 milliós előrejelzést felfelé módosítva. Ha a megemelt becslés teljesül, a tavalyihoz képest 9 százalékkal növekszenek a Toyota márka eladásai.
A Toyota Motor Corp. európai eladásai az idei első fél évben
15 százalékkal rekordszintre,
502 016 gépkocsira növekedtek a tavalyi első fél évhez képest. Az autógyártó cég részesedése a meghatározó európai piacokon 5,1 százalékra emelkedett a tavalyi első félévi 4,7 százalékról. Az eladott gépkocsik száma ebben az évben első ízben lépte át az 500 ezres küszöböt. A Yaris, a Corolla, a Corolla Verso és az Avensis modellek eladásai kivétel nélkül mind nőttek, s az értékesítést segíti, hogy az elemzésekben egyre inkább minőségi autónak tekintik a Toyotát. – Már abban reménykedünk, hogy eladásaink meghaladják a 860 ezres célt – mondta korábban a Toyota Motor Marketing Europe vezérigazgatója. A Toyota tavaly 834 ezer kocsit adott el Európában, ahol az első fél évben legnagyobb nemzeti piaca Olaszország volt: ott 4,8 százalékkal 75 118-ra nőtt az eladott gépkocsik száma.
A Toyota cég kiugró eredményeit a két esztendeje az európai piacra is bevezetett, felsőkategóriás Lexus modellek értékesítésének növekedése is nagymértékben segítette.
Közvélemény-kutatások azt mutatják, hogy a Lexus gépkocsi-tulajdonosok a legmárkahűbbek, 93-94 százalékuk vásárolja újra ezt a gépkocsimárkát.

Egy szélsőbaloldali provokátor kerül Gyurcsány helyére