Ron Werber őszig marad?

Ősszel folytatódik a szocialisták permanens kommunikációs forradalma – értesült a Magyar Nemzet. Információink szerint Ron Werber egyelőre még az MSZP-ben dolgozik, ám többen felvetették: nem tartható, hogy a kormány, a frakció és a párt külön kampány- és marketingcsapata „fütyülnek egymásra”.

Czirják Imre
2004. 07. 19. 19:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyelőre még az MSZP-nél dolgozik Ron Werber – értesült a Magyar Nemzet. Információink szerint az izraeli kampánytanácsadó a nyáron még a párt mellett tevékenykedik, ő készíti el például az összegzést az európai parlamenti kampány tapasztalatairól. Ismeretes: az EP-választás után a párton belülről is rengeteg kritikát kapott a Werber-féle negatív kampány. Többek szerint a központilag előírt és levezényelt választási mozgósítás nem adott lehetőséget arra, hogy – már ahol lehetett volna – bemutassák a szocialisták által vezetett kétéves kormány úgynevezett „eredményeit” is. Azóta több kommunikációs szakértő rámutatott: az MSZP „hazugsággyáras” hirdetési dömpingje elnyomta a kancellária „pozitív” üzeneteit.
Az októberre előrehozott szocialista tisztújítás során azonban várhatóan kicserélik a párt ügyvezetését is, és ez hatással lesz a kommunikációra – tudtuk meg. Kovács László pártelnök az egyik nyílt fórumon védelmébe vette a központi kampányt, arra hivatkozva: a Fidesz „hazugságait” mindenféleképpen meg kellett cáfolni. Ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy – akár reklámpszichológusok bevonásával – elemezni fogják a „negatív kampány” hatásait.
Úgy tudjuk: az MSZP kampánycsapata ugyanakkor arra hivatkozik, hogy a tervezéskor szinte alig kaptak segítséget a kormánytól, nem tudtak olyan pozitív üzeneteket megfogalmazni, amelyek a következő időszak várható pozitív hatású intézkedéseit ecsetelik. Így kénytelenek voltak ismét a száznapos programokhoz visszanyúlni, ezek intézkedéseit kommunikálni. Tény, hogy az EP-választás előtt a kormány külön kampányt folytatott, ötszázmillió forintot költve el az Európa-terv reklámozására.
Információink szerint annak ellenére, hogy az elmúlt hetekben megint jelentős változások voltak a kormányzati kommunikáció terén, ősszel ismét újrarendeződnek a sorok, folytatódik a szocialisták permanens kommunikációs forradalma. Nehezen tartható ugyanis az, hogy a kormány, a frakció és az MSZP külön kampány- és marketingcsapattal rendelkezik, amelyek az egyik vezető szocialista politikus szerint „fütyülnek egymásra”. A pártban úgy vélik: a csapatoknak fel kell számolni a párhuzamosságot, meg kell tanulniuk rendszeres egyeztetéssel egymás mellett dolgozni. A kampányban például többször előfordult, hogy több szocialista politikus szerepelt egy időben a különböző műsorokban, akik azonban ugyanarra a kérdésekre más-más válaszokat adtak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.