Emelkedett a bankkártyájuk márkáját tudatosan választók száma Magyarországon, többségük helyesen tudja, milyen embléma szerepel a plasztikon – derült ki a MasterCard Europe magyarországi kártyahasználatot vizsgáló tanulmányából.
A magyarországi kártyahasználók fejenként átlagban 1,33 kártyát birtokolnak, s a kiválasztásakor a megkérdezettek fele mind a kártyamárkát, mind az azt kibocsátó pénzintézetet is fontosnak tartja. A kutatást a MasterCard Europe megbízásából a Synovate piackutató cég végezte el 2004 februárjában a 18–64 éves városi lakosság reprezentatív mintáján Horvátország, Csehország, Magyarország, Lengyelország, Oroszország, Szlovákia és Ukrajna nagyobb városaiban személyes megkérdezés alapján. A mintanagyság országonként 500 és 300 fő volt.
Már harmadik éve kérdezi meg a MasterCard Europe kártyatársaság a hazai kártyabirtokosokat, és vizsgálja kártya-, valamint bankhasználati szokásaikat.
„Az elmúlt évhez képest több pozitív változást is észleltünk Magyarországon: átlagban csökkent a készpénzfelvételek gyakorisága havi 2,6 alkalomról havi 2,36-ra, viszont nőtt a kártyával történő vásárlások gyakorisága, s a plasztikok birtokosai is egyre tudatosabban választják meg a szolgáltatásokat biztosító kártyatársaságot” – idézi a távirati iroda Zdenek Houser, a MasterCard Europe Magyarországért és Horvátországért felelős igazgatója nyilatkozatát.
„A liberalizmus saját magát leplezte le” – Philip Pilkington a globális átrendeződésről
