A világhálós ügyintézés lehetőségének népszerűségét elsősorban az indokolja, hogy ezeket a csatornákat gyorsabban, rugalmasabban és a bankfiókokban adott megbízások díjánál jóval kedvezőbben használhatják az ügyfelek. Több pénzintézetnél a megszokott folyószámlánál is lehetőség nyílik arra, hogy egy olcsóbb, akár ingyenes terméket válasszunk, ekkor azonban minden egyes tranzakcióért fizetnünk kell – állapítja meg a FigyelőNet internetes banki szolgáltatásokról szóló elemzése.
A gazdasági internetes portál felmérése szerint a bankok nem véletlenül helyeznek egyre nagyobb hangsúlyt világhálós szolgáltatásaikra. A megnövekedett igények mellett valamennyi pénzintézet arról számol be, hogy az internetes bankolás az egyik legdinamikusabban fejlődő üzletáguk. A legnagyobb hazai pénzintézet, az OTP Bank a világhálós szolgáltatás terén is piacvezető: eddig mintegy háromszázezer ügyfél kötött internetes hozzáférést biztosító szerződést a pénzintézet fiókjaiban, amely 60-70 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A CIB Banknál egy év alatt csaknem megduplázódott, közel 42 ezerre nőtt az internetezők száma, amelyek közül több mint 32 ezer a magánszemély.
A világhálós szolgáltatás igénybevételénél a kommunikációs csatornát egy 128 bites titkosítókulcs védi, amelynek feltöréséhez a szakemberek szerint 100-120 év kellene a mai ismeretek szerint. A biztonságos használat érdekében ugyanakkor a pénzintézetek az ügyfelekkel szemben is követelményeket támasztanak: alapvető elvárás, hogy az ügyfelek ne adhassák meg felhasználónevüket és jelszavukat senkinek, illetve ne használhassák az automatikus jelszótárolást, lehetőleg még a saját számítógépükben sem.

A Tisza 50 kórház felújítását akadályozza, Magyar Péter meg elmegy ezekbe balhézni