Komoly bevételt eredményez a nagy bevásárlóközpontoknak, áruházláncoknak az őszi tanévkezdés is, nem csoda, hogy minden évben készülnek rá. A Tesco például augusztusban–szeptemberben bonyolítja éves papír-írószer forgalmának egyharmadát. Nem véletlen, hogy az idei iskolakezdési szezonra az áruházlánc több mint kétezer árucikket kínál a diákoknak, a grafitceruzától egészen a bútorokig. Az iskolakezdethez akciók is kapcsolódnak, amelyek két héttel túlnyúlnak az első becsengetés idején.
Az eladási statisztikák szerint a szezon legkeresettebb terméke az A/5-ös füzet, amelyből a tavalyi szezonban több millió darabot értékesítettek. Kiemelt szerepet kapnak ilyenkor azok a termékek is, amelyekre a korábbi évek tapasztalatai szerint ebben az időszakban a legnagyobb szükség van: ilyen például a színes ceruza, amely tavaly több százezres nagyságrendben fogyott a polcokról, de a rajz- és írólapok is a legnépszerűbb termékek közé tartoznak. Slágercikknek számít ezen- kívül az iskolai csomagolópapír, amelyből a 2003-ban közel 200 ezer darabot vásároltak a Tesco áruházakban.
Készültek a Metro áruházakban is a tanévkezdésre, elsőként katalógusokkal, hiszen az áruházlánc elsősorban fő vásárlóit, a kiskereskedőket igyekezett tájékoztatni ajánlatairól. Az árverseny komoly, amit talán a legjobban az egyik legkeresettebb tanszercikken, az A/5-ös füzeten lehet lemérni. Ezt a terméket – tízes csomagban – a Metro darabonként bruttó hat forint negyven fillérért kínálta és kínálja még legújabb áruházában.
Mind a tizenhárom Metro áruházban egész évben folyamatos kínálat található iskolai szerekből, amelyet a tanévkezdés előtt minden évben kibővítenek új termékekkel is, legyen az bútor, iskolai elektronikai termék vagy ruházat. Általános trendként elmondható, hogy ebben az árukategóriában is növekszik a minőségi termékek iránti kereslet, amit természetesen az áruházak igyekeznek kielégíteni.

Orbán Viktor: Összeült a Védelmi Tanács az iráni helyzet miatt