Európa vezető internetszolgáltatója, a T-Online International AG. folytatólagos tevékenységei után 62 százalékos nyereségnövekedést jelentett a második negyedévre vonatkozóan. A javulás előfizetői bázisa növekedésének és eredményes költségcsökkentési programjának tudható be.
Az EBITDA (kamat, adó, értékcsökkenés és amortizáció levonása előtti) eredmény 130,6 millió euró (160,4 millió dollár) lett a beszámolási időszakban a tavalyi 80,8 millió euró után, s tíz százalékkal múlta felül a Reuters által 17 szakértő körében végzett felmérés 118,5 millió eurós átlagát. A díjbevétel 499,5 millió euró lett, 11 százalékkal magasabb az előző évinél, de alacsonyabb az elemzők által várt 502,6 millió eurónál.
A T-Online veszített külföldi előfizetői bázisából a negyedév folyamán, főként Franciaországban és az Ibériai-félszigeten. Június végén 13,34 milliót számlált előfizetői bázisa, melyből 11,26 millióra rúg belföldi, német előfizetőinek a száma. A T-Online nemzetközi üzletága fennállása óta első alkalommal jelentett pozitív EBITDA-eredményt, 3,2 millió eurót, Thomas Holtrop vezérigazgató azonban ennek ellenére is kétségesnek tartja a franciaországi érdekeltség, a Club Internet fenntartásának kifizetődő voltát. A franciaországi éleződő verseny tükrében a T-Online felülvizsgálja stratégiai lehetőségeit, és ennek függvényében dönt az érdekeltség megtartása felől.
Németországban 181 ezer új előfizetőre tett szert a T-Online a negyedév folyamán, elsősorban DSL szélessávú internet szolgáltatásával. Június végén 2,62 milliót számlált a DSL-előfizetők tábora.
A DSL-szolgáltatás terén késhegyre menő verseny látszik kibontakozni a T-Online, a freenet.de
és a United Internet között, ami máris jelentős díjcsökkenésekhez vezetett. Az árharc függvényében a T-Online részvénye már 15 százalékkal gyengült augusztus folyamán.
Otthon start: drága kerületben sem lehetetlen lakást venni
