Teljes a homály az Európa-terv körül

Noha eddig semmilyen pályázati támogatást nem folyósítottak a kampányban agyonreklámozott Európa-terv alapján, a program további hatékony kommunikációjára körlevél figyelmezteti a tárcavezetőket.

2004. 08. 07. 19:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felfüggesztett és idő előtt lezárt pályázatok jelzik az uniós választások előtt széles kormányzati reklámkampánnyal beharangozott Európa-terv útját. Bár a program reklámozására a kormány eddig mintegy ötszázmillió forint közpénzt használt fel, az uniós pályázatoknak még egyetlen nyertesével sem kötöttek támogatási szerződést a minisztériumok. A gazdasági tárca napok óta még arról sem tud felvilágosítást adni, hogy a pályáztatás jelenleg hogyan áll. Ugyanígy nem kaptunk információt arról, hogy eddig hány igénylés érkezett be az Európa-tervre, és megindult-e a pályázati pénzek folyósítása. A terv honlapjáról csupán annyit lehet megtudni, hogy márciusig 80 ezer pályázatot töltöttek le a jelentkezők, s május közepéig 12 igénylő nyert a pályázatok első körében.
*
Mint ismert, ezen a héten derült ki, hogy a terv finanszírozási gondokkal küzd: a program részét alkotó gazdasági versenyképességi program pályázatainak befogadása az eredetileg meghirdetett szeptember 30-a helyett már hétfőn befejeződött, mivel a rendelkezésre álló keretösszeg az eddig jelzett igények alapján már most elfogyott. A pénzhiány miatt csak azokat a jelentkezéseket fogadják be, amelyeket a módosított leadási határidőig adtak postára. Tegnap az is bizonyossá vált, hogy a terv keretén belül indított regionális operatív program pályázatait négy régióban bizonytalan ideig felfüggesztették.
Míg a jelentkezések sikeréről egyelőre nem sokat tudni, a program kommunikációjára és reklámozására vonatkozóan már készen állnak a kormányzati tervek. A Magyar Nemzet tulajdonába került, Kiss Péter kancelláriaminiszter által szignált körlevél a program további hatékony kommunikációját írja elő valamennyi érintett tárcának. A Miniszterelnöki Hivatal (MeH) levele arra kéri a minisztereket, hogy a kormányzati szándékok „sikeres közvetítése érdekében” a fejlesztések meghirdetése és népszerűsítése egységes reklámmarketing-arculat szerint történjék. A reklámozásra vonatkozóan a MeH ajánlásai az irányadóak – írja a tájékoztató, amely szerint az uniós forrásokból megvalósult valamennyi beruházásnál kötelező az Európa-tervről szóló tábla kihelyezése.
A kancelláriaminiszter programismertető levele alapján ugyanakkor kérdések vetődnek fel a májusi reklámhadjárat hitelességével kapcsolatban: az akkori hirdetésdömping állította, hogy a terv hazai és uniós forrásokat használ fel, Kiss Péter miniszteri tájékoztatása szerint azonban az Európa-terv név alatt csak az uniós pénzekből megvalósuló fejlesztéseket egyesítették. Az ellentmondásról lapunk szerette volna megkérdezni a kancelláriaminisztert, ám ő jelenleg szabadságát tölti.



Érvénytelenek a Vásárhelyi-terv pályázatai. Meg kell ismételni az erőteljes kormányzati reklámmal beharangozott Vásárhelyi-terv kivitelezési munkáira kiírt pályázatot. A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium tájékoztatása szerint a bírálók az összes pályázó ajánlatát hibásnak találták. A Tisza menti árvízvédelmet szolgáló terv első ütemének közbeszerzési eljárását az ajánlatkérő Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főigazgatóság nevében az Oviber Kft. idén április végén indította el, a felhívásra 12 hazai és külföldi cég jelentkezett. A távirati iroda rendelkezésére álló információk szerint a pályázatokat formai és apróbb hibák miatt nem minősíthették megfelelőnek. Így például volt olyan társaság, amely nem rendelkezett kellő referenciával, de akadt olyan vállalkozás is, amelyik egyszerűen elfelejtette összefűzni a pályamunkáját. Hamarosan kiírják az újabb pályázatot, annyi változással, hogy most már az uniós normákat is érvényesítik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.