A hét végén nyitja kapuit a BNV

A hét végén nyitja meg kapuit az idei Budapesti Nemzetközi Vásár (BNV), amelynek fókuszában az otthon áll. A vásárral egy időben lesz az Ingatlanexpo, az Infomarket, valamint az Intersound- és a Magyar Világ 2004 kiállítás. Utóbbival a határon túli vállalkozók munkáját és a magyar–magyar gazdasági kapcsolatok fejlődését akarják segíteni.

2004. 09. 09. 17:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szeptember 11–19. között rendezik meg az idei Budapesti Nemzetközi Vásárt (BNV), amely immáron a 108. e rendezvények sorában. A Hungexpo Budapesti Vásárközpont teljes kiállítási területén, csaknem 25 ezer négyzetméteren várják a nagyközönséget. Tizenhét ország 790 kiállítója lesz jelen, köztük 175 olyan résztvevő, aki első ízben képviselteti magát a rendezvényen.
A szervezők szerint a BNV nemcsak vásár, hanem élményvásár is lesz. A kiállítással egy időben kerül megrendezésre az Infomarket információtechnológiai és telekommunikációs, az Intersound szórakoztató elektronikai és autóhifi-vásár, az Ingatlanexpo, a hazai és külföldi lakások és nyaralók vására, valamint a Magyar Világ 2004 kiállítás. A minőség kilencnapos mustrájának legfontosabb témaköre az otthonteremtés, -felújítás és -csinosítás. Mivel a vásár mottója: „Középpontban az otthon”, ezért a szervezők arra törekedtek, hogy az építéshez, a kialakításhoz, a berendezéshez, a barátságosabbá tételhez koncentrált információs, tájékozódási és vásárlási lehetőséget teremtsenek az érdeklődőknek. A kiállítók kínálatában szép számmal találni majd hazai és külföldi vevőre váró lakásokat, nyaralókat, továbbá a vételhez szükséges banki finanszírozási ajánlatokat.
Ötödik alkalommal rendezik meg a Magyar Világ – Határok nélkül kiállítást: a rendezvénnyel Románia, Szerbia és Montenegró, Szlovákia, Szlovénia, valamint Ukrajna magyar vállalkozóinak munkáját akarják elősegíteni. E rendezvény súlya azért is felértékelődött, mert első ízben vesz részt rajta hazánk mint európai uniós tagállam. A magyar cégekkel való kapcsolat kialakítása pedig belépő lehet a nem uniós országok vállalkozóinak a közösség piacára. A magyar– magyar gazdasági kapcsolatok fejlődését kívánják elősegíteni a Befektetési és vállalkozási lehetőségek Szlovákiában, valamint az EU házhoz jön a Kárpát-medencében címet viselő rendezvényeikkel. A támogatók ugyanakkor egyetértenek abban, hogy ebben az esztendőben a korábbi éveknél nagyobb kihívást jelentett a részvétel anyagi hátterének megteremtése. A Hungexpo ezért kedvezményt nyújtott a határon túli résztvevőknek.
Az idei BNV-n új témakörök is lesznek, s a kiállítói és látogatói igények kiszolgálása érdekében a tematikát kiszélesítették a Divat-stílus témakörével, amely a divat és a szépségipar szinte valamennyi termékét felöleli. A nosztalgikus hangulatot ébresztő BNV Bazárba pedig azokat a kiállítókat várják, akik az igazi vásári forgatag előnyeit kívánják élvezni, természetesen rendezett környezetben. A bazár – ahol a vásár teljes piaci palettája megjelenhet – a közvetlen értékesítést előtérbe helyező kiskereskedőknek nyújthat ideális megoldást.
A hagyományok megőrzésén túl új elemekkel színesített programstruktúrával, változatos rendezvényekkel várják a látogatókat, különös tekintettel a családokra. A szervezők olyan vásárlásorientált szórakoztatóközpont megteremtésére törekedtek, amely kicsiknek és nagyoknak egyaránt tartalmas időtöltést ígér. A kiállítások, koncertek, showelemekkel tarkított bemutatók, interaktív programok, szakmai rendezvények és nyereményjátékok között valamennyi látogató megtalálhatja az ízlésének, érdeklődésének megfelelőt. Harmadik éve üzemeltetnek internetsarkot, ahol minden érdeklődőnek fél óra ingyenes hozzáférést biztosítanak a világhálóhoz, s keresettek a hazai fejlesztésű e-InfoPoint érintőképernyős – élményfotó küldésére alkalmas – terminálok is.
A belépők árszínvonaláról eltérők a vélemények: vannak, akik sokallják, mások szerint elfogadható. Egy négytagú család hét végi kiruccanása parkolással, üdítőkkel és miegymással akár több ezer forintra is rúghat. A belépésért 850 forintot kell leróni, míg a diákok, katonák, nyugdíjasok 600 forintért mehetnek be. A családi (két felnőtt, két gyermek) belépő ára kedvezményesen 1750 forint. A vonattal érkezők ötvenszázalékos menettérti kedvezményt vehetnek igénybe. Az egész napos parkolásért pedig 600 forintot, míg az eltelt idő alapján fizetett megállásért percenként két forint kell leróni.
A tavalyi számok és eredmények, valamint az idei prognózis alapján a szervezők és a kiállítók is bizakodók lehetnek. Múlt évben 658 kiállító jelent meg, az idén a számuk 790. Tavaly közülük a legtöbb, 543 magyar volt, akiket 31 indiai, 30 indonéz és 10 olasz követett. Egy felmérés alapján az új termékek, szolgáltatások bemutatására, a piaci jelenlét prezentálására, a nemzetközi kitekintésre a kiállítók szerint is a vásár a legalkalmasabb eszköz. A statisztika szerint a látogatók 52 százaléka férfi, 48 százaléka nő volt. A külföldiek aránya csupán egy százalék volt, míg a budapestieké 54, a vidékieké 45 százalékot tett ki. Árucsoportok szerint a megoszlás: 34 százalék házépítés, 38 százalék lakberendezés, tíz százalék a szabadidő területe. Arra a kérdésre pedig, hogy hasznos-e a kiállítás a látogatóknak vásárlási döntéseik meghozatalában, a megkérdezettek 72 százaléka felelt igennel, 21 százalék is ekképpen felelt, ám hozzátette, más információk alapján is tájékozódik. Két százalék nem válaszolt, öt százalék válasza pedig a nem volt.



Nagydíjas termékek. A beérkezett pályázatok alapján az idei vásár BNV-nagydíjas terméke a Hollóházi Porcelángyár Rt. Bacchus-kollekciója, a Mariann-Kreatív Kft. papír ablakképcsaládja, a Quality Direct Kft. Vorwerk Kobold 135 takarítógépe, valamint a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Rt. Tavasz termékcsaládja. (Cs. A.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.