Lényegesen javultak az uniós belépéssel az exportértékesítés lehetőségei, és már az eredmények is látszanak, nagyobb mértékben viszont csak egy-két éven belül realizálhatók az ebből fakadó előnyök – nyilatkozta Jéhn József, a tartósítóipari ágazatban is meghatározó szerepet betöltő Globus Rt. igazgatóságának elnöke. A hazai piacon a verseny lényegesen nagyobb: itt elsősorban az erős márkákkal és stabil gyártási és disztribúciós hátterű cégeknek jók a hosszú távú esélyei, mert az egyre erősödő verseny miatt minden bizonnyal több hazai gyártó is tevékenységének beszüntetésére kényszerül – fűzte hozzá. A Globus több százféle terméket gyárt belföldre és külföldre egyaránt, de meghatározónak számítanak húskészítményei, valamint az ételízesítők és a zöldségkonzervek, amelyekben a Globus európai szinten is vezető gyártónak számít.
A hazai viszonyokról szólva Jéhn József szerint sajnálatos módon Magyarországon a kiskereskedelemben a minőség és az ár kettőséből egyre inkább az ár dominanciája érzékelhető. Nehéz tartani az árversenyt ugyanolyannak tűnő, mégis lényegesen gyengébb minőségű termékekkel. – Mi azonban úgy gondoljuk – mondta –, hogy részben az élelmiszer-biztonság növekvő követelményei, részben a fogyasztói igényesség növekedése ezt a trendet képes lesz a konzervtermékek javára megfordítani, mert a legbiztonságosabb, legellenőrzöttebb, tartósítószer-mentes termék a dobozos konzerv és a mélyhűtött termék. A cég folyamatosan fejleszt és bővíti feldolgozókapacitását, valamint dolgozunk új technológiák bevezetésén is – mondta az elnök, aki közölte, hogy terjeszkedési terveikről nem tettek le, és a keleti végek után a nyugati végeket is szeretnék meghódítani, ezért Nyugat-Európában is létrehoztak olyan disztribúciós hídfőállásokat, mint például a Globus Ausztria és a Globus Russ Moszkvában, hiszen segítségükkel külföldön is egyre közelebb jutunk a kiskereskedelemhez. – Exportunk elsősorban a német, az osztrák, az angol és az orosz piacra irányul, de ígéretesen növekednek eladásaink a többi európai országban is. Jelenleg folyamatban van egy kereskedelmi központ kialakítása Spanyolországban, és természetesen folyamatosan vizsgáljuk a további szóba jöhető helyeket is – tette hozzá.
A belföldi forgalommal kapcsolatban Jéhn József a hazai és a nemzetközi láncok jelentőségét emelte ki, az idei szezonról pedig úgy nyilatkozott, hogy a borsó- és a meggyszezon mennyiségben és minőségben is kifejezetten jó volt. A csemegekukoricáé még nem zajlott le, de az tudható, hogy tavalyi mennyiségnél lényegesen kevesebb lesz. – Sajnos konzervuborkát például kénytelenek voltunk importálni – mondta Jéhn József –, mert a hazai termelés, úgy látszik, elvesztette versenyképességét, és várhatóan kevés lesz a bab, a paprika, a paradicsom is. Ezért a Globus egyre inkább törekszik arra, hogy a hazai termésingadozásoktól lehetőség szerint függetlenítse magát, ha kell, nyersanyagimporttal vagy a gyártás áttelepítésével, annak ellenére, hogy a hazai termelésből származó felvásárlást elsődleges kötelezettségünknek tekintjük – hangsúlyozta.

Kormány-Voks 2025 versus Tisza-párti szavazás: az eredmény egyértelmű