Nyugati irányba bővít a Globus

K O N Z E R V I P A R

Nagy Ottó
2004. 09. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lényegesen javultak az uniós belépéssel az exportértékesítés lehetőségei, és már az eredmények is látszanak, nagyobb mértékben viszont csak egy-két éven belül realizálhatók az ebből fakadó előnyök – nyilatkozta Jéhn József, a tartósítóipari ágazatban is meghatározó szerepet betöltő Globus Rt. igazgatóságának elnöke. A hazai piacon a verseny lényegesen nagyobb: itt elsősorban az erős márkákkal és stabil gyártási és disztribúciós hátterű cégeknek jók a hosszú távú esélyei, mert az egyre erősödő verseny miatt minden bizonnyal több hazai gyártó is tevékenységének beszüntetésére kényszerül – fűzte hozzá. A Globus több százféle terméket gyárt belföldre és külföldre egyaránt, de meghatározónak számítanak húskészítményei, valamint az ételízesítők és a zöldségkonzervek, amelyekben a Globus európai szinten is vezető gyártónak számít.
A hazai viszonyokról szólva Jéhn József szerint sajnálatos módon Magyarországon a kiskereskedelemben a minőség és az ár kettőséből egyre inkább az ár dominanciája érzékelhető. Nehéz tartani az árversenyt ugyanolyannak tűnő, mégis lényegesen gyengébb minőségű termékekkel. – Mi azonban úgy gondoljuk – mondta –, hogy részben az élelmiszer-biztonság növekvő követelményei, részben a fogyasztói igényesség növekedése ezt a trendet képes lesz a konzervtermékek javára megfordítani, mert a legbiztonságosabb, legellenőrzöttebb, tartósítószer-mentes termék a dobozos konzerv és a mélyhűtött termék. A cég folyamatosan fejleszt és bővíti feldolgozókapacitását, valamint dolgozunk új technológiák bevezetésén is – mondta az elnök, aki közölte, hogy terjeszkedési terveikről nem tettek le, és a keleti végek után a nyugati végeket is szeretnék meghódítani, ezért Nyugat-Európában is létrehoztak olyan disztribúciós hídfőállásokat, mint például a Globus Ausztria és a Globus Russ Moszkvában, hiszen segítségükkel külföldön is egyre közelebb jutunk a kiskereskedelemhez. – Exportunk elsősorban a német, az osztrák, az angol és az orosz piacra irányul, de ígéretesen növekednek eladásaink a többi európai országban is. Jelenleg folyamatban van egy kereskedelmi központ kialakítása Spanyolországban, és természetesen folyamatosan vizsgáljuk a további szóba jöhető helyeket is – tette hozzá.
A belföldi forgalommal kapcsolatban Jéhn József a hazai és a nemzetközi láncok jelentőségét emelte ki, az idei szezonról pedig úgy nyilatkozott, hogy a borsó- és a meggyszezon mennyiségben és minőségben is kifejezetten jó volt. A csemegekukoricáé még nem zajlott le, de az tudható, hogy tavalyi mennyiségnél lényegesen kevesebb lesz. – Sajnos konzervuborkát például kénytelenek voltunk importálni – mondta Jéhn József –, mert a hazai termelés, úgy látszik, elvesztette versenyképességét, és várhatóan kevés lesz a bab, a paprika, a paradicsom is. Ezért a Globus egyre inkább törekszik arra, hogy a hazai termésingadozásoktól lehetőség szerint függetlenítse magát, ha kell, nyersanyagimporttal vagy a gyártás áttelepítésével, annak ellenére, hogy a hazai termelésből származó felvásárlást elsődleges kötelezettségünknek tekintjük – hangsúlyozta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.