Sok a panasz a pénzintézeti költségekre

Hírösszefoglaló
2004. 09. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Különösen sok fogyasztói kritika éri a banki folyószámla-vezetés, a készpénzfelvétel költségeit – közölte az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) a hozzájuk érkező panaszok alapján. A civil egyesület közlése szerint sokan aránytalannak tartják a bankok bevételszerzési törekvéseit a szolgáltatásokkal. A civilek szerint a jelenlegi gyakorlat sérti azt a törvényi alapelvet is, hogy a munkavállaló a munkabérhez hiánytalanul jogosult hozzájutni. Az egyesület emlékeztet arra, hogy a csoportos munkabér-átutaláskor a munkáltató és a megbízást elvégző bank között szerződés jön létre, és ebben a fizetési megbízások költségeiben is megállapodnak, az átutalás költségeit a munkáltató viseli. A gyakorlatban az tapasztalható, hogy a bankok a szolgáltatásukat több munkafolyamatra osztják, amelyért mindanynyiszor külön díjat számolnak fel.
Binder István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy a PSZÁF hatóságként nem befolyásolhatja, korlátozhatja a hitelintézetek egyéni ár- és díjpolitikáját a különböző szolgáltatásoknál. Ugyanakkor a felügyelet a fogyasztókat védve fellép.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.