Nem hajlandó tájékoztatást adni a munkaügyi minisztériumhoz tartozó Nemzeti Felnőttképzési Intézet (NFI) arról, milyen teljesítésekre fizetett ki több száz millió forintot az utóbbi másfél esztendőben a baloldalhoz köthető cégcsoportoknak. A lapunk által augusztus végén feltett kérdésekre múlt pénteken érkezett rövid, semmitmondó válasz, amely nem tartalmazza konkrétan, milyen műsorokat vagy lapmellékleteket készített a balliberális média holdudvara az elnyert pénzekből. Nem kaptunk feleletet arra sem, miért nem hozták nyilvánosságra a pályázatokat elbíráló bizottságok „szakértőinek” nevét, valamint arra sem, előfordult-e olyan, hogy valamelyik nyertes nem teljesítette a pályázatában vállaltakat. Az érintettek többsége elérhetetlennek bizonyult lapunk számára, és többszöri megkeresésünkre sem kívánták elárulni, mire költötték az adófizetők pénzét.
Annyit azonban megtudtunk, hogy az Egész életen át tartó tanulás népszerűsítése című médiapályázaton 12 millió forinthoz jutó Mikroszkóp Színpad egyetlen előadásra költötte a pénzt, amelyben a nem tanulást figurázták ki. Csóti József gazdasági igazgató elmondta: a darabot a TV2 is levetítette, továbbá a színház honlapján egy évig fönt volt az a jelenet, amely az életen át tartó tanulást népszerűsítette. – Egyre sikertelenebbül veszünk részt az utóbbi időben a kiírásokban, pályázatainknak csupán 10-15 százaléka nyer – panaszkodott Csóti József.
A Népszabadság az Állás-trend mellékletre költötte az elnyert tízmillió forintot, amely hetente kétszer jelenik meg. Lengyel László, a Népszabadság Rt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: a pénz a költségek töredékét fedezte. Hozzátette, az utóbbi időszakban beadott pályázataiknak csupán 20-25 százaléka volt sikeres.
Mint arról beszámoltunk, az NFI pályázatain az utóbbi másfél esztendőben 92 millió forintot kaszált Gyárfás Tamás cége, az St Plusz Kft., 31 milliót a balliberális megyei lapok többségét birtokló Axel Springer-csoport, 14 milliót a kormányhoz közel álló Népszava című napilapot korábban birtokló ESMA- csoport, 15 milliót a Hit Gyülekezete érdekeltségei, 42 milliót az RTL Klub kisebbségi tulajdonosaként és egyik legnagyobb műsorbeszállítójaként megismert IKO-Production Kft., 12 milliót a Klubrádió, 7,5 milliót a Metro újságot kiadó MTG Metro Gratis Kft., 16 milliót a TV2-nek műsorokat készítő Show & Game Produkciós Kft., 16 milliót a Mester Ákos nevével fémjelzett Telegráf Kft., és 13 milliót a Friderikusz Sándor által alapított TV Pictures Productions Bt.
Ismeretes, az NFI legújabb médiapályázatának visszavonását kezdeményezte a budapesti Fiksz Rádió, mivel a kiírás feltételeit teljesíthetetlennek tartják. Ennek nyomán Göncz Kinga tárgyalást kezdeményezett Burány Sándorral a pályázat visszavonásáról.
Tüntetők várták Balatonalmádiban Magyar Pétert, aki a testőreiről és a külföldi támogatásról is hazudozott - videó