A Nestlé Purina PetCare (NPPC) a Nestlé Hungária Kft. állateledel-üzletága, amely 1993-ban, a Friskies márka bevezetésével jelent meg a magyar piacon. A Nestlé 2002 elején fejezte be a Purina világszintű felvásárlását, ennek következtében az üzletág neve Nestlé Purina PetCare-re változott. A Nestlé magyarországi állateledel-gyártása központi szerepet tölt be Kelet-Közép-Európában. A büki gyárban előállított száraz és konzerv eledel termékekkel nemcsak Magyarországot látják el, hanem a környező országokat is – mutatta be címszavakban az egyik meghatározó hazai állateledel-gyártó céget Somogyi Kata, a vállalat senior brand managere. Hozzátette, az NPPC a legutóbbi mért periódust nézve 19 százalékos mennyiségi részesedéssel bír az állateledel-piacon.
Az állateledel-gyártás új iparágnak számít Magyarországon, amely az elmúlt tíz évben mindvégig szem előtt tartotta az európai uniós előírásokat – tért ki a követelményekre és az uniós felkészülésre Somogyi Kata. A hazai gyártás standardjét a két nagy gyártó, a Nestlé Purina és a Masterfoods határozta meg. Ezek a cégek termelésük nagy részét az EU piacain értékesítik, így a minőség és az élelmiszer-biztonság tekintetében nem ismernek kompromisszumot. A magyar tulajdonú állateledel-gyártók is teljesen megfelelnek ma már nemcsak a hazai, de a nemzetközi követelményeknek is, ami nagyban köszönhető a FEDIAF (Európai Állateledel-gyártók Szövetsége) uniós szabályozáson alapuló irányelveinek, amit a hazai tagvállalatok önszabályozásként alkalmaznak – fűzte hozzá.
A csatlakozástól a gyártók azt várták, hogy növekszik az importtermékek aránya, amit erősít az egyre több saját márkával megjelenő szupermarketek további térnyerése, ám úgy kalkuláltunk – s ez így is történt –, hogy ez nem jár majd együtt a piac átrendeződésével, de erősíti az árversenyt. Amivel együtt növekszik a fogyasztóvédelem és a termékekhez nyújtott szolgáltatások szerepe, de ezen a téren is marad a „megszokott márkákat” előállító hazai gyártók előnye. Továbbá erősödik a tudatosan választó fogyasztói réteg, amely az ár helyett a beltartalomból eredő termékelőnyökre koncentrál, s a nemzetközi trendeknek megfelelően Magyarországon is tapasztalható lesz az a változás, hogy párhuzamosan növekszik a prémium kategória és a saját márkás termékek aránya – foglalta össze az uniós csatlakozás előtti várakozásaikat Somogyi Kata.
Saját vállalata kapcsán Somogyi Kata hangsúlyozta, hogy az NPPC a folyamatos termékfejlesztéseivel arra törekszik, hogy az állatok mindig az igényeiknek megfelelő legjobb minőségű eledelt kapják, ezért munkatársaik több termékfejlesztést is végrehajtottak az elmúlt időszakban. Továbbfejlesztették például a Friskies száraz macskaeledeleket, az idén több új változattal egészült ki a Friskies száraz kutyaeledelek családja, és megújult a Darling termékválasztéka is. – Az állateledel-piac legdinamikusabban fejlődő szegmensében, a jutalomfalat kategóriában az idén vezettük be új termékcsaládunkat, amely hat kényeztető húsos terméket tartalmaz a kutyák számára. A Darling, amely 12 százalékát uralja az összes eladásnak, piacvezető, de pozíciói a „teljes kutyapiacon” is (ahol az eladások elsősorban a nedves termékekre koncentrálódnak) kiemelkedők – ismertette a szakember.
A cég állateledeleit a prémium kategóriában a Friskies képviseli, a szuperprémium kategóriába a Gourmet konzerv macskaeledelek tartoznak. Az olyan vásárlók számára, akiknek a minőség mellett az ár is meghatározó, a már említett Darling nyújt széles választékot. A speciális állateledel-szakboltokban az előbbiek mellett megtalálható a szuperprémium Pro Plan szárazeledel-márka, valamint a prémium kategóriába tartozó Dog Chow és Cat Chow termékek, de ebbe a kategóriába tartoznak a Félix macskaeledelek is.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség