A régió egyik központja: Bük

Kelet-Közép-Európában központi szerepet tölt be a Nestlé állateledel-üzletága, a nemzetközi vállalat büki egységében gyártott termékeivel látja el ezt a régiót. A cég hazai részesedése közel húszszázalékos, s itt készül a piacvezető kutyaeledel is.

Nagy Ottó
2004. 10. 21. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nestlé Purina PetCare (NPPC) a Nestlé Hungária Kft. állateledel-üzletága, amely 1993-ban, a Friskies márka bevezetésével jelent meg a magyar piacon. A Nestlé 2002 elején fejezte be a Purina világszintű felvásárlását, ennek következtében az üzletág neve Nestlé Purina PetCare-re változott. A Nestlé magyarországi állateledel-gyártása központi szerepet tölt be Kelet-Közép-Európában. A büki gyárban előállított száraz és konzerv eledel termékekkel nemcsak Magyarországot látják el, hanem a környező országokat is – mutatta be címszavakban az egyik meghatározó hazai állateledel-gyártó céget Somogyi Kata, a vállalat senior brand managere. Hozzátette, az NPPC a legutóbbi mért periódust nézve 19 százalékos mennyiségi részesedéssel bír az állateledel-piacon.
Az állateledel-gyártás új iparágnak számít Magyarországon, amely az elmúlt tíz évben mindvégig szem előtt tartotta az európai uniós előírásokat – tért ki a követelményekre és az uniós felkészülésre Somogyi Kata. A hazai gyártás standardjét a két nagy gyártó, a Nestlé Purina és a Masterfoods határozta meg. Ezek a cégek termelésük nagy részét az EU piacain értékesítik, így a minőség és az élelmiszer-biztonság tekintetében nem ismernek kompromisszumot. A magyar tulajdonú állateledel-gyártók is teljesen megfelelnek ma már nemcsak a hazai, de a nemzetközi követelményeknek is, ami nagyban köszönhető a FEDIAF (Európai Állateledel-gyártók Szövetsége) uniós szabályozáson alapuló irányelveinek, amit a hazai tagvállalatok önszabályozásként alkalmaznak – fűzte hozzá.
A csatlakozástól a gyártók azt várták, hogy növekszik az importtermékek aránya, amit erősít az egyre több saját márkával megjelenő szupermarketek további térnyerése, ám úgy kalkuláltunk – s ez így is történt –, hogy ez nem jár majd együtt a piac átrendeződésével, de erősíti az árversenyt. Amivel együtt növekszik a fogyasztóvédelem és a termékekhez nyújtott szolgáltatások szerepe, de ezen a téren is marad a „megszokott márkákat” előállító hazai gyártók előnye. Továbbá erősödik a tudatosan választó fogyasztói réteg, amely az ár helyett a beltartalomból eredő termékelőnyökre koncentrál, s a nemzetközi trendeknek megfelelően Magyarországon is tapasztalható lesz az a változás, hogy párhuzamosan növekszik a prémium kategória és a saját márkás termékek aránya – foglalta össze az uniós csatlakozás előtti várakozásaikat Somogyi Kata.
Saját vállalata kapcsán Somogyi Kata hangsúlyozta, hogy az NPPC a folyamatos termékfejlesztéseivel arra törekszik, hogy az állatok mindig az igényeiknek megfelelő legjobb minőségű eledelt kapják, ezért munkatársaik több termékfejlesztést is végrehajtottak az elmúlt időszakban. Továbbfejlesztették például a Friskies száraz macskaeledeleket, az idén több új változattal egészült ki a Friskies száraz kutyaeledelek családja, és megújult a Darling termékválasztéka is. – Az állateledel-piac legdinamikusabban fejlődő szegmensében, a jutalomfalat kategóriában az idén vezettük be új termékcsaládunkat, amely hat kényeztető húsos terméket tartalmaz a kutyák számára. A Darling, amely 12 százalékát uralja az összes eladásnak, piacvezető, de pozíciói a „teljes kutyapiacon” is (ahol az eladások elsősorban a nedves termékekre koncentrálódnak) kiemelkedők – ismertette a szakember.
A cég állateledeleit a prémium kategóriában a Friskies képviseli, a szuperprémium kategóriába a Gourmet konzerv macskaeledelek tartoznak. Az olyan vásárlók számára, akiknek a minőség mellett az ár is meghatározó, a már említett Darling nyújt széles választékot. A speciális állateledel-szakboltokban az előbbiek mellett megtalálható a szuperprémium Pro Plan szárazeledel-márka, valamint a prémium kategóriába tartozó Dog Chow és Cat Chow termékek, de ebbe a kategóriába tartoznak a Félix macskaeledelek is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.