Autópiac: minimális bővülés

Csákó Attila
2004. 10. 20. 17:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez év első kilenc hónapjában 153 206 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek hazánkban, ami csupán 0,2 százalékkal több, mint a tavalyi bázisidőszakban – derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete statisztikájából. A legtöbb eladott darabszámot a Suzuki teljesítette 26 737 járművel, ám ez 14 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól, s a cég piaci részesedése a tavalyi 20,3-ról 17,5 százalékra esett vissza. Szintén „rükvercben” van az Opel, amely a második legtöbb járművet adta el. A cég 16 660 darabos értékesítése 16 százalékos csökkenés a tavalyi bázishoz képest, piaci részesedése a tavalyi 13-ról 10,9 százalékra csökkent.
Az értékesített járművek számában harmadik helyen a Renault áll, két autó híján 15 ezer jármű eladásával. A legnagyobb mértékben a Chevrolet/Daewoo növelte a piaci részesedését, az adatok szerint 5,1-ről 7,2 százalékra, az eladott autóik száma 7740-ről 10 990 darabra nőtt. Június végéig a legkevesebb autót, négy darabot a TATA értékesítette.
A 3,5 tonna alatti új haszonjárművekből 17 261-et adtak el, ami csupán hattal kevesebb a tavalyi bázisidőszakban regisztráltnál. A legtöbb járművet a Ford (2253 darab) értékesítette, második a Renault (2020 darab), míg a harmadik a Fiat (1981 darab) lett.
Az eladott új motorkerékpárok száma 8466 darab volt, szemben a tavalyi 5361 darabbal, amely 57,9 százalékos bővülésnek felel meg. A értékesítési listát a Suzuki vezeti 3276 motorral, amit a Honda követ 2185-tel, harmadik az Aprilia 1574 darabbal. A piaci részesedés sorrendje is hasonló: Suzuki (38,7 százalék), Honda (25,8), Aprilia (18,6).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.