Bemelegítenek a nézők kegyeiért

Közel másfél millió magyar háztartásban látható, ahogyan fiatal férfiak együtt fürdőznek vagy csókolóznak, és melegszexet ábrázoló felvételeken jelennek meg. Mindez egy amerikai folytatásos produkció cselekménysorozata, miközben egy másik magyar csatorna is melegvalóságshow-val csalogatja nézőit.

Kristály Lehel
2004. 10. 12. 18:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ősztől a Viasat új programszerkezetében több külföldi valóságshow is helyet kapott. – Ezek egyikét, a „Melegítőt” tulajdonosunk javasolta sugárzásra – mondta lapunknak Rényi Ádám, a műsorszolgáltató PR-vezetője. Szerinte a produkció nem homoszexuális tartalmú, hanem öltözködési, étkezési és egyéb stílusirányzatokat ajánl meleg szereplőin keresztül.
– Kereskedelmi televízióként elégedettek vagyunk a produkcióval, és érdekeltek abban, hogy továbbra is műsoron maradjon a Melegítő – mondta Rényi Ádám, egyben a távirányító használatát ajánlva a látvánnyal elégedetleneknek. Kérdésünkre, hogy a fiatalok megrontásáért vállalják-e a felelősséget, Rényi Ádám azt válaszolta: struktúrájukra nem jellemző a melegprodukciók sokasága. A Melegítő mindössze színesebbé teszi kínálatukat.
A Cool TV szeptember 4-én kezdte sugározni műsorait, az adó a 15–29 évesekre összpontosít. Kökény Tamás ügyvezető szerint 1,4 millió háztartásban vannak már jelen, és melegfilmjük, A fiúk a klubból vasárnapi ismétlése idején nézettebb volt, mint az ugyanakkor jelentkező Melegítő a Viasaton.
– 23 órai kezdéssel, 18-as karikával, éjjeli promócióval nem látok károsító tényezőt a „Fiúk…” – ban – érvelt az ügyvezető a melegszex, a drogok és a szerelmek füzérében zajló történetről. Kökény elmondta: a reklámszövetség lecserélte óriásplakátjukat, így az azon látható férfipár csókolózását letakarták. Hozzáfűzte: műsorstruktúrájuk összeállításakor a divatot vették figyelembe.
– Az ilyen műsorok a magyarok többségének értékrendjétől teljesen idegenek. Az erotika ugyan a kultúra része, ám a műveltséghez csak az egészséges erotika tartozik – fejtette ki lapunknak Hős Gábor, a Magyar Polgári Média Egyesület elnöke. A médiaszakember úgy véli: az üzleti érdekek felülírják a média értékőrző és -teremtő szerepét, illetve az ilyen látványokkal pszichésen terhelődnek a fiatal nézők.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.