Csökkenő fogyasztói bizalom

Hírösszefoglaló
2004. 10. 27. 17:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hét hónap óta a legalacsonyabb szintre jutott ebben a hónapban az amerikai fogyasztók bizalma. Az ezt rendszeresen mérő vezető amerikai gazdaságkutató csoport, a Conference Board közölte, hogy a bizalmi index a szeptemberi 96,7 pontról 92,8 pontra hanyatlott. Bár az elemzők is az indexérték csökkenésére számítottak, az ő becslésük átlagában a 94 pontos érték szerepelt.
A fogyasztók egyedül a foglalkoztatási kilátások területén jelezték bizalmuk javulását: míg szeptemberben 28 százalékuk közölte, hogy nehéz munkát találni, addig arányuk októberben 27,8 százalékra süllyedt. Szeptemberre a Conference Board eredetileg 96,8 pontos indexértéket közölt az augusztusi 98,7 pont után. Akkor a mutató nem csupán augusztushoz képest romlott, hanem a várakozásokhoz képest is, mégpedig jelentős mértékben.
A fogyasztói bizalmi mutató szerint az index romlását elsősorban a munkaerő-piaci feltételekkel kapcsolatos fogyasztói bizalmatlanság nyomta le szeptemberben. Emellett az olajárak emelkedése is megtette kedvezőtlen hatását a bizalmi indexre. Ez utóbbi októberre már nem jelentett kiemelkedően rontó tényezőt. Független elemzők azt jósolják, hogy az amerikai gazdaság állapota a vártakkal ellentétben gyengül, a Conference Board tegnapi adatai is azt mutatják, hogy a fogyasztók is pesszimisták.
Az elemzők rossz véleményével összhangban volt a napokban közölt s a szakértők várakozásaival összecsengő szeptemberi tengerentúli fogyasztói árindex is. Az átfogó index 0,2 százalékkal, az élelmiszer- és energiaárak nélküli magindex 0,3 százalékkal nőtt. A megkérdezett elemzők véleményének átlagában az átfogó indexre 0,2 százalék szerepelt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.