Megszűnik a Magyar Hírlap

Jövő szombaton jelenik meg utoljára a Magyar Hírlap című napilap – tudatta tegnap az újságot kiadó Ringier Kft. ügyvezetője.

Kristály Lehel
2004. 10. 30. 19:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bezártuk a Magyar Hírlapot (MH), mert nem találtunk befektetőt a kiadáshoz – jelentette be tegnap sajtótájékoztatón Papp Béla, a lapot kiadó Ringier Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója. Elmondása szerint a liberális lap megszüntetésének több oka is volt: míg a pártok polarizálódásával, a politika iránti érdeklődés csökkent az olvasók körében, a bulvár- és az ingyenes lapok olvasottsága erősödött. Papp Béla elmondta még, hogy 2002 után sikerült jelentősen csökkenteniük a lap költségeit, de ezeket a bevételek nem fedezték. 2001 óta kétmilliárd forint veszteséget halmozott fel az újság kiadása, és mára példányszámuk is csökkent: hétezer példányszámot veszítve, 29 ezerre. Ugyan az elmúlt hetekben pénzügyi befektetőktől is kapott ajánlatokat a kiadó az újság megvásárlására, ezek rendre viszszakoztak.
A 36 éve alapított Magyar Hírlap november hatodikán jelenik meg utoljára. Addig a szerkesztőség tagjai a megszokott munkájukat végzik, és mindennap beszámolnak a kiadvány helyzetéről, mintegy utolsó esélyt adva a befektetőknek a megvételre. Az újságírókat Papp bejelentése szerint megpróbálják más Ringier-lapoknál elhelyezni, és továbbra is megjelennek az MH-kiadványok, az úgynevezett „leg-magazinok”.
Szeptember elején megírtuk: bármelyik napon megszűnhet a Magyar Hírlap. Ekkor a lap kiadója helyreigazítást kért, cáfolva értesülésünket. Ezt firtató kérdésünkre tegnap Papp Béla azt válaszolta: szeptemberi hírünk nem volt igaz, de a helyreigazítási kérelemnek már nincs tárgya.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.